Roodwangschildpadden en jonkies hiervan!

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Katinka TS
Infopolitie Gast

Roodwangschildpadden en jonkies hiervan!

Ongelezen bericht door Katinka »

Goedendag,

Ik heb ruim 10 jaar geleden roodwangschildpadden gekregen en gekocht bij particulieren. Nu hebben ze eieren gelegd en er zijn jonkies uit gekomen. Roodwangschildpadden zijn een beschermd diersoort, maar hoe kan ik iets van registratie / vergunning aanvragen dat ik deze dieren al eerder had en dat de kleintjes daaruit zijn voortgekomen.

mvg
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Neem eens kontakt op met het IMT (landelijk milieuteam van de politie) of de AID (algemene inspectiedienst).

Die hebben meer ervaring met dit soort aangelegenheden.

gr, mashi
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

De roodwangschildpad (Trachemys scripta elegans) vind ik niet meer terug op de CITES lijsten: http://www.cites.org/eng/app/appendices.shtml
Voorheen vielen deze dieren altijd onder CITES B. Ook heb ik een keer gehoord (ik zit ook in de reptielenhobby...) dat er wel een registratieplicht geldt voor roodwangen. Dit omdat deze dieren vaak in vijvers worden gedumpt. U zou voor de zekerheid contact op kunnen nemen met onderstaande instantie:

Bureau CITES-bureau LASER, Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij, Postbus 1191, 3300 BD Dordrecht; tel 078-6395340; fax 078-6395350.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Volgens mij kun je een roodwangschildpad in de beter dierenspeciaalzaak zo kopen, althans dat heb ik in het verleden wel gedaan.
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Helaas is dat nu een beetje laat ;)
Katinka TS
Infopolitie Gast

De roodwangschildpadden worden niet meer zomaar verkocht in de winkel ze mogen geloof ik niet meer geimporteerd worden , daar zijn nu geelwangen en zaagruggen voor in de plaats gekomen.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Wij hebben ook roodwangschildpadjes... Maar wist niet dat ze geregistreerd moesten worden :?
Ze zijn zo'n 18,19 jaar geleden gewoon gekocht in de dierenspeciaalzaak. Nou zie ik ze niet meer bij de dierenwinkel...
Katinka TS
Infopolitie Gast

Ja, sinds een paar jaren mogen ze niet meer worden geimporteerd als ik me zo goed uitdruk, maar bij Henk Westbroek is toen zijn schildpad die hij al vele jaren had weggenomen, omdat hij geen aankoopbewijs had, nu die heb ik ook niet meer en ik hen net jonge schilpadkotertjes gekregen en wil er misschien wel een paar verkopen/weggeven, maar je moet wel kunnen aantonen dat ze al voor een bepaalde tijd van jou waren de oudere en jongere schildpadden.
In ieder geval alvast bedankt voor een aantal bruikbare tips ga eens kijken of het iets is.
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

http://www.reptielenforum.nl/

Deze link werd eerder bij een andere topic gegeven, maar ik denk dat het erg nuttig is om ook daar eens te kijken en hun die vraag voor te leggen.
Gesloten