Eigenlijk heb ik het altijd willen verzwijgen en weg willen stoppen. Maar na een aantal gesprekken met een vriend van mij kan ik er niet om heen; ik ben een jaar herhaaldelijk aangerand door een kennis van mij.
De jaren er voor was ik psychisch goed in de war, toen ik er net weer bovenop kwam heeft hij me ook 'geholpen'. We hebben veel goede gesprekken gehad, maar het ging al snel een andere richting op. Zeker een richting die ik niet wilde. Verstijfd van angst heb ik alles laten gebeuren. Begin dit jaar heb ik de moed opgebracht om niet meer bij hem te komen (ik reed paarden voor hem en heb een ruzie uitgelokt om een kans te krijgen om er weg te gaan, zonder dat mensen zich wat af zouden vragen).
Het is voor mij op dit moment nog te schaamtevol om alles onder woorden te brengen. Komende weken probeer ik het een vriend te vertellen.
Maar hoe moet ik verder? Kunnen ze het verleden ophalen van zo'n iemand? Wat als ik aangifte ga doen? Heb ik een poot om op te staan???
Ben even het spoor bijster en ik hoop dat ik hier wat informatie vandaan kan halen.
Aanranding en hoe verder....?
Moderator: Moderatorteam
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Beste gast,
het is belangrijk om niet te lang rond te blijven lopen met je frustraties. Wat je het beste kan doen is een afspraak maken met een rechercheur van de afdeling zedendelicten. Bij hem kun je in vertrouwen je verhaal kwijt en vervolgens kunnen jullie samen bekijken wat de eventuele volgende stappen zullen zijn.
Heel veel succes.
het is belangrijk om niet te lang rond te blijven lopen met je frustraties. Wat je het beste kan doen is een afspraak maken met een rechercheur van de afdeling zedendelicten. Bij hem kun je in vertrouwen je verhaal kwijt en vervolgens kunnen jullie samen bekijken wat de eventuele volgende stappen zullen zijn.
Heel veel succes.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Ter aanvulling je hoeft niet direct aangifte te doen. Vaak is een orienterend gesprek mogelijk waarbij je de nodige vragen kan stellen en waarbij de opties besproken kunnen worden. Daarna kan je altijd nog beslissen om wel of geen aangifte te doen.
Als je meerderjarig bent moet je wel beseffen dat dit soort feiten op enig moment verjaren en dat de ervaring leert dat veel slachtoffers op enig moment (en dat kan soms langer duren dan je zou verwachten) te maken kunnen krijgen met schuldgevoelens als dan vervolgens blijkt dat de dader ook niet meer vervolgd kan worden dan is dat een extra klap voor het slachtoffer.
Als je meerderjarig bent moet je wel beseffen dat dit soort feiten op enig moment verjaren en dat de ervaring leert dat veel slachtoffers op enig moment (en dat kan soms langer duren dan je zou verwachten) te maken kunnen krijgen met schuldgevoelens als dan vervolgens blijkt dat de dader ook niet meer vervolgd kan worden dan is dat een extra klap voor het slachtoffer.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Op grond van de aangifte zal een onderzoek worden ingesteld. Dat zal in de regel inhouden dat de dader door de politie als verdachte zal worden gehoord. Van de aangifte en het verhoor van de verdachte zal proces-verbaal worden opgemaakt. Ook zullen eventuele getuigen worden gehoord en mogelijke sporen worden onderzocht.Anonymous schreef:Ik ben meerderjarig. Het is nu zo'n 2 jaar geleden begonnen en zo'n 1,5 jaar door gegaan. Geen verkrachting maar herhaaldelijk aanranden.
Wat kunnen ze met zo'n aangifte?
De officier van justitie zal uiteindelijk op basis van de processen-verbaal besluiten of de verdachte zal worden vervolgd of niet.