Het gaat om het volgende, 26 mei van dit jaar werd ik op de motor staande gehouden op een weg waar een inrijdverbod gold voor motorrijders. Mij is toen een aankondiging van beschikking (staat op mijn gele formuliertje) uitgedeelt. De agent vertelde er nog bij dat ik de acceptgiro de volgende week zou kunnen verwachten. Nu ben ik op de hoogte van het feit dat het soms lang kan duren voordat de acceptgiro op de mat kan liggen als je bijvoorbeeld geflits bent, maar is dit ook hetzelfde voor een boete bij een staandehouding? Het inmiddels midden augustus en heb nog niks vernomen van de boete. Stilletjes hoop ik dat de agent later mijn argumenten voor het inrijden nog eens had overwogen en het proces verbaal heeft verscheurd
De volgende vragen:
1. Is het normaal dat bij een staandehouding de boete ook lang op zich kan laten wachten?
2. Het aangegeven sanctiebedrag bedraagt 65 euro, op http://www.boetes.nl vind ik voor dezelfde overtreding een bedrag van 45 euro...welk bedrag is correct?
3. De motor is van mijn broer, maar de agent heeft de gegevens van mijn rijbewijs overgenomen. Word de boete naar mijn adres of naar die van mijn broer opgestuurd?
Bedankt alvast voor de reacties!
Jan-Albert