Inrijden bij inrijdverbod

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jan-Albert TS
Infopolitie Gast

Inrijden bij inrijdverbod

Ongelezen bericht door Jan-Albert »

Beste forummers,

Het gaat om het volgende, 26 mei van dit jaar werd ik op de motor staande gehouden op een weg waar een inrijdverbod gold voor motorrijders. Mij is toen een aankondiging van beschikking (staat op mijn gele formuliertje) uitgedeelt. De agent vertelde er nog bij dat ik de acceptgiro de volgende week zou kunnen verwachten. Nu ben ik op de hoogte van het feit dat het soms lang kan duren voordat de acceptgiro op de mat kan liggen als je bijvoorbeeld geflits bent, maar is dit ook hetzelfde voor een boete bij een staandehouding? Het inmiddels midden augustus en heb nog niks vernomen van de boete. Stilletjes hoop ik dat de agent later mijn argumenten voor het inrijden nog eens had overwogen en het proces verbaal heeft verscheurd :roll: . Het zat namelijk zo, de weg die ik volgde was gestremd en toen ik terugreed was ik de eerstvolgende kruising afgeslagen. Deze weg was echter verboden in te rijden voor motorrijders, maar het was er zo afgelegen dat ik dacht: ik neem het risico. (het was een weg die eens per jaar word gebruikt als circuit, dit wist ik echter niet!)

De volgende vragen:

1. Is het normaal dat bij een staandehouding de boete ook lang op zich kan laten wachten?

2. Het aangegeven sanctiebedrag bedraagt 65 euro, op http://www.boetes.nl vind ik voor dezelfde overtreding een bedrag van 45 euro...welk bedrag is correct?

3. De motor is van mijn broer, maar de agent heeft de gegevens van mijn rijbewijs overgenomen. Word de boete naar mijn adres of naar die van mijn broer opgestuurd?

Bedankt alvast voor de reacties!

Jan-Albert
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

1: kan inderdaad lang duren
2: 65 Euro
3: bon gaat naar de bestuurder.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

In principe is bij Mulder-zaken de termijn waar binnen iemand zijn boete moet hebben 4 maanden, uitzonderingen daargelaten.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

gvdbor schreef:2: 65 Euro
Euhm, gijs, da's alleen maar bij R553C (en da's dan nog op meer dan 2 wielen) De rest van de inrijverboden (R551B t/m R559) is toch allemaal nog steeds € 45,-...of heb ik wat gemist ?????

@jan-albert: Heb je op dat "geeltje" ook een feitnummer staan (halverwege de voorkant)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor jullie reacties.

Het feitnummer is R550 B (voorzover ik het goed lees, beetje onduidelijk)

Heb net nog op Boetebase van het OM gekeken en zie dat het inrijden waar een inrijdverbod 45 euro kost, ben nu toch wel een beetje in de war. Overigens betreft het inrijdverbod het C11 bord (verbodsbord met motorrijder erin)
Jan-Albert TS
Infopolitie Gast

Bovenstaande post was van mij.

Correctie wat betreft feitnummer: het moet R558 B zijn denk ik, heb de 8 aangezien voor een 0.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

foutje van mij; C11 is inderdaad 45 euro.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

R558 klent geen "B" dus kan het enkel R550B zijn, en die is inderdaad 65 euro.....

"Handelen in strijd met een geslotenverklaring: In beide richtingen (Bord C1 - het witte bord met de rode rand) Weg (of gedeelte daarvan) is bestemd voor de aangewezen categorie of doelgroep voertuigen.

Kortom, u heeft een wit bord, met rode rand gemist. Waarschijnlijk zal er dus een onderbord onder hebben gehangen (bijvoorbeeld "met uitzondering van taxi's en bussen") of zoiets dergelijks......
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Zucht gijs, beiden gelijk en nog verwarring......

Jij mag, ik ga slapen.....;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Jan-Albert TS
Infopolitie Gast

Ja, verwarring alom inderdaad :)
Weet toch vrij zeker dat het een rood inrijdverbod was met een motorrijder erin. Ik weet nog dat ik bij mezelf dacht: wat vreemd, alleen voor motoren? Maar aangezien het alweer een maand of 3 geleden is kan ik dit niet met 100% zekerheid zeggen, op een eerstvolgend toerritje zal ik het desbetreffende bord eens langsgaan.

Als nu blijkt dat het toch een C11 bord is (rode rand met motorrijder) is, dan klopt het nummer R 550 B dus ook niet neem ik aan. Betekend een boete voor het verkeerde feit dat deze ongeldig is, of word de boete veranderd in een voor een inrijden bij C11 en dus een boete van 45 euro?
Heb hier al een en ander over gelezen op dit forum, maar dit betrof schrijffouten wat betreft naam.
Jan-Albert TS
Infopolitie Gast

Nog een ding, het betrof de Blikweg te Luttenberg. Misschien dat de agent die mij heeft staandegehouden zich ook op dit forum begeeft :D

Is het mogelijk om van een straat in Nederland op te zoeken welke verboden daar gelden? Via internet of telefoon oid.
Gesloten