brommer certificaat

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
mila TS
Infopolitie Gast

brommer certificaat

Ongelezen bericht door mila »

hallo,
ik heb een vraag, namelijk of je met je 15e al je brommercertificaat mag halen (de theorie). ik heb namelijk hier en daar gehoord dat, dat zou kunnen maar ik weet het niet zeker. weten jullie het?

alvast bedankt
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Theorie kan je al doen vanaf je 15e (blijft jaar geldig). Praktijk kun je pas doen wanneer je 16 bent.

//edit: wow snel antwoord joh... 8)
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Is de praktijk al ingevoerd dan? Lijkt me niet, en dan kan het pas vanaf je 16de verjaardag zoals mij bij het CBR werdt herinnert!
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Das nieuw Julio, toen ik voor m'n theorie-examen moest van het bromfietscertificaat werd er zeer duidelijk gezegd dat als je nog geen 16 was, je wel mee mocht doen, maar dat je geen certificaat zou krijgen. Ook al was je morgen jarig. En ik kan me niet voorstellen dat de regels plotseling versoepeld zijn.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Julio heeft het even niet goed. Ook het theorie-examen kun je pas afleggen als je 16 bent. Neemt niet weg, dat je op je 15e al wel kunt beginnen met lessen natuurlijk.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:

Ongelezen bericht door Julio »

Sorry, ja foutje aan mij kant.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Re: brommer certificaat

Ongelezen bericht door mashi »

mila schreef:hallo,
ik heb een vraag, namelijk of je met je 15e al je brommercertificaat mag halen (de theorie). ik heb namelijk hier en daar gehoord dat, dat zou kunnen maar ik weet het niet zeker. weten jullie het?

alvast bedankt
Laat je niet gek maken door vrienden/vriendinnen uit de buurt die op de brommer rijden met dit verhaal, die hebben nml een groot probleem met de verzekering in geval van een aanrijding.

Het antwoord is al gegeven, je moet dus 16 jaar zijn. Dus nog eventjes wachten.

gr, mashi
Scientist TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Scientist »

Lessen voor een bromfietscertificaat? Wat is er in vredesnaam allemaal aan veranderd?

Ik rijd nog wel eens brommer, maar heb m'n certificaat in de la liggen aangezien ik mijn rijbewijs voor categorie B op zak heb. Mag dat dan nog wel?
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Als u reeds een rijbewijs heeft, heeft u niets meer aan uw bromfietscertificaat, u mag nml gewoon op een bromfiets rijden.

Lessen, Ja theorielessen. Ervaring heeft geleerd dat bij een hoop jongeren uit het boek leren niet echt zoden aan de dijk zet. Praktijklessen is in de maak, gaat komen en terrecht.

gr, mashi
Gesloten