beroepsgeheim

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
sanneke TS
Infopolitie Gast

beroepsgeheim

Ongelezen bericht door sanneke »

als de ouderes van een meerderjarig meisje aan de politie komt vragen wat het verleden is van de vriend van haar dochter. heeft de politie het recht dan om dit verleden zonder toestemming van de jongen aan de ouders door te geven.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Neen. Dat valt onder onze geheimhoudingsplicht. Je mag alleen praten over de betrokkene zelf en evt minderjarige eigen kinderen.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Walter schreef:Neen. Dat valt onder onze geheimhoudingsplicht. Je mag alleen praten over de betrokkene zelf en evt minderjarige eigen kinderen.
In principe een correct antwoord er zijn echter wel (in zeer uitzonderlijke gevallen) uitzonderingen op deze regel mogelijk.
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

SWAT schreef:
Walter schreef:Neen. Dat valt onder onze geheimhoudingsplicht. Je mag alleen praten over de betrokkene zelf en evt minderjarige eigen kinderen.
In principe een correct antwoord er zijn echter wel (in zeer uitzonderlijke gevallen) uitzonderingen op deze regel mogelijk.
Wat voor uitzonderingen dan ??????
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:

Kijk maar in de Wet op de Politieregisters. Aangezien elk geval apart beoordeeld dient te worden kan ik niet aangeven wanneer een uitzondering wordt gemaakt.
Stay safe out there.
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

SWAT schreef:Kijk maar in de Wet op de Politieregisters. Aangezien elk geval apart beoordeeld dient te worden kan ik niet aangeven wanneer een uitzondering wordt gemaakt.
Ik denk dat dit dan ook gedaan wordt door diegene die de wet op de privacy beheerd (bv Martin ook forum lid) en niet de diender aan de balie.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Via de zgn privacy officer kun je info krijgen, doch de namen worden er dan uitgehaald en je moet een erg goede reden hebben. Men gaat niet zo maar info verschaffen over een derde.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:

Walter schreef:Men gaat niet zo maar info verschaffen over een derde.
Inderdaad en daarom zei ik ook in "zeer uitzondelijke gevallen".
Gesloten