Parkeerplaatsvergunninghouders

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
jaap.Razenberg TS
Infopolitie Gast

Parkeerplaatsvergunninghouders

Ongelezen bericht door jaap.Razenberg »

Bord E9 staat inde lengte richting van de straat geplaatst, voorheen dwars, parkeerplaats was eerst voorzien van een kruis op het wegdek, nu niet meer. Er staat 1 bord, waar mag ik nou niet parkeren, is de hele straat door dit bord voor vergunninghouders of alleen 1 plaats zoals voorzien voor deze catagorie autodelers. Moet het weg dek een markering hebben? Waar moet ik mij aanhouden!!Ik weet het niet meer en parkeerbeheer volgens mij ook niet. het gaat om de Ijselstraat in A,dam :shock:
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Re: Parkeerplaatsvergunninghouders

Ongelezen bericht door mashi »

Volgens mij moet dit bord Haaks op de weg staan.

Gezien de onduidelijkheid die u schetst kan er m.i. nooit voor geschreven worden, maar wie ben ik, niet van parkeerbeheer :shock:

mashi
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

De straat ken ik niet persoonlijk, maar bord E9 is, in principe, geldig voor 1 enkele parkeerplaats en zo is het oorspronkelijk ook bedoeld, begrijp ik...

Wel is het mogelijk dat door middel van een onderbord met de tekst 'zone', dit voor de hele straat (het hele gebied) opgaat. Tevens is het mogelijk om het eea (ook weer door een onderbord) voor 2 of 3 parkeerplaatsen of voor bepaalde dagen of tijden te laten gelden.

Nogmaals, zonder dit alles geldt het maar voor 1 parkeerplaats en het moet ook duidelijk zijn welke parkeergelegenheid het betreft.

Als ik u verhaal zo lees, denk ik dat de situatie (officieel) gewijzigd is, maar men het bord nog niet heeft weggehaald... Maar misschien kunt u dat zelf beter inschatten... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Hmm, koen, wat doe je dan in amsterdam, waar hele straten, tenminste hele rijen met parkeervakken beginnen met het eerder getoonde bord ??
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

..::Frans::.. schreef:Hmm, koen, wat doe je dan in amsterdam, waar hele straten, tenminste hele rijen met parkeervakken beginnen met het eerder getoonde bord ??
Of in Leiden, of in Noordwijk (die miste ik dus :evil: )

Het bord wordt meestal evenwijdig aan de weg geplaatst en geldt voor alle parkeergelegenheid in dat wegvak (tenzij door een onderbord anders aangegeven, dat de werking beperkt)

Als het woord "zone" boven het bord is aangebracht (bord E10) geldt het voor het hele gebied tot de zone wordt opgeheven met bord E11.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Als ik het babw goed gevolgd heb, moet bij meerdere parkeerplaatsen, dit kenbaar worden gemaakt door een onderbord (een pijl die de richting of het aantal plekken aangeeft) cq icm het 'zonebord'.

Nu zou het me niet verbazen als het in de praktijk hier en daar 'anders' aangegeven staat. :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Volgens mij geeft de witte P alleen al de parkeergelegenheid "an sich" aan en maakt het vervolgens dus niets uit of er 1 vak of 100 zijn......
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Dat het bord zo is geplaats is volgens mij om het duidelijk te maken voor verkeer van 2 richtingen. Het bord geldt volgens mij ook voor de zone. Dus totdat er een anders bepalend bord komt.

Kijk hier eens: http://www.verkeerstekens.nl/verkeerste ... ndex2e.htm

Je moet even in de linker rij op bord E9 klikken, alle benodigde informatie komt je dan voorbij meen ik.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Dat is de bron die ik ook vaak gebruik en bij de toelichting lees ik dit:
Onderborden (nadere uitleg)
Door middel van een onderbord met één of twee horizontale pijlen kan worden aangegeven dat het meer dan één parkeerplaats betreft (pijlsymbool naar rechts, naar links of naar rechts en links; onderborden; nrs. 401, 402 of 403). De parkeergelegenheid op dit weggedeelte moet fysiek duidelijk herkenbaar zijn.
Ik ga er dus maar van uit dat als er enkel bord E9 staat zonder dat er een combinatie met een zonebord of een ander 'onderbord' van toepassing is, het slechts geldt voor 1 parkeergelegenheid.

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Koen, er staat duidelijk: "Kan worden aangegeven"

;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

..::Frans::.. schreef:Koen, er staat duidelijk: "Kan worden aangegeven"

;-)
Het is maar net hoe je het wilt lezen:

Ik lees het als:

Het bord is in principe bedoeld voor 1 parkeerplaats, maar met pijlen KAN worden aangegeven dat het voor meer plaaten geldt. Met andere woorden: geen pijlen -> 1 parkeerplaats.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Bij nader inzien kan ik, als ik de tekst van art. 24 RVV lees, dan kan ik wel met Koen en Leo meegaan. (Ik ben dus "om" t.a.v. mijn vorige posting)

Er wordt in de tekst verschil gemaakt tussen parkeergelegenheid en parkeerplaats.

Lid 1 onder g verwijst naar "een" parkeerplaats aangeduid met bord E9.

Als de systematiek bewust is gekozen - en daar ga ik dan maar van uit - dan bedoelt de wetgever 1 parkeerplaats. Zo niet dan moet bord zone worden gebruikt. Een onderbord met pijlen kan dan ook niet, want een onderbord kan de werkingssfeer van een bord alleen beperken of nader uitleggen; een onderbord kan de werkingssfeer niet uitbreiden.

De nota van toelichting bij de wijziging van het artikel (Stb 2001, 329) geeft ook geen echte opheldering. Wel wordt de systematiek parkeergelegenheid t.o.v. parkeerplaats ook in de nota van toelichting gehandhaafd.

Anderzijds is de betekenis van bord E9: Parkeergelegenheid alleen bestemd voor vergunninghouders.

Dus helemaal consequent is de wetgever ook niet.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

In de eerder vernoemde link staat dat het bord zonaal gebruikt kan worden. Het lijkt mij, mede omdat er bij bord E9 geen onderbord onder zit, dat het dus zonaal gebruikt kan worden en dat het dus mogelijk is dat het enkel verduidelijkt wordt door middel van een onderbord. Dus niet dat het onderbord vereist is.
Gesloten