tegen het verkeer inrijden zonder andere oplossing
Moderator: Moderatorteam
-
heels008 TS
- Infopolitie Gast
tegen het verkeer inrijden zonder andere oplossing
Ik heb een vraag m.b.t. tegen het verkeer inrijden.
Ik woon in Hillegersberg in een straat, om in deze straat te komen is er nu nog maar 1 toegangsweg.
1 van de 2 is afgesloten door een bouwbedrijf wat een appartementencomplex aan het bouwen is, deze is nog 1 jaar afgesloten.
De overige 2 straten en de brug over de Rotte zijn dus om in mijn straat te komen verboden in te rijden.
In de straat die dus als enigste nog voor mij legaal te berijden is zijn ze vaak aan het werk en sluiten deze af zonder een andere staat het in inrijverbod even op te heffen om zo het verkeer doorstroming te laten geven.
Nu staat de politie regelmatig bij de brug over de Rotte te controleren op overtreders maar houden ook mensen aan die in mijn straat rijden en dus tegen het verkeer inrijden.
Is hier iets aan te doen?
Soms zijn het loyale oudere agenten die het begrijpen , maar de agenten in opleiding zijn meestal niet zo en schrijven dus een bekeuring.
Het moet toch niet zo zijn dat men een hele wijk niet meer kan betreden zonder problemen.
Ik woon in Hillegersberg in een straat, om in deze straat te komen is er nu nog maar 1 toegangsweg.
1 van de 2 is afgesloten door een bouwbedrijf wat een appartementencomplex aan het bouwen is, deze is nog 1 jaar afgesloten.
De overige 2 straten en de brug over de Rotte zijn dus om in mijn straat te komen verboden in te rijden.
In de straat die dus als enigste nog voor mij legaal te berijden is zijn ze vaak aan het werk en sluiten deze af zonder een andere staat het in inrijverbod even op te heffen om zo het verkeer doorstroming te laten geven.
Nu staat de politie regelmatig bij de brug over de Rotte te controleren op overtreders maar houden ook mensen aan die in mijn straat rijden en dus tegen het verkeer inrijden.
Is hier iets aan te doen?
Soms zijn het loyale oudere agenten die het begrijpen , maar de agenten in opleiding zijn meestal niet zo en schrijven dus een bekeuring.
Het moet toch niet zo zijn dat men een hele wijk niet meer kan betreden zonder problemen.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Re: tegen het verkeer inrijden zonder andere oplossing
Neem eens contact op met de gemeente als wegbeheerder. Misschien kunnen ze wat aan de bebordingen doen en tijdelijk de geslotenverklaringen opheffen. Lijkt mij de enige constructieve oplossing.
-
heels008 TS
- Infopolitie Gast
Re: tegen het verkeer inrijden zonder andere oplossing
Ik heb al gebeld met de gemeente ivm het bouwbedrijf wat de straat heeft afgesloten en deze zijn tot overeenstemming gekomen dat deze straat 1,5 jaar dicht zou mogen.( dit zal ook wel een financieel plaatje zijn in het voordeel van één partij)
Nu is het zo dat in de laaste straat regelmatig bouwbedrijven die bij particulieren bezig zijn met grote vrachtwagen de straat dermate blokkeren dat er niemand meer zijn weg kan vervolgen.
Nu is het zo dat in de laaste straat regelmatig bouwbedrijven die bij particulieren bezig zijn met grote vrachtwagen de straat dermate blokkeren dat er niemand meer zijn weg kan vervolgen.
-
sunwave TS
- Infopolitie Gast
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
-
heels008 TS
- Infopolitie Gast
-
sunwave TS
- Infopolitie Gast
Normaal gesproken is het zo dat als er straten worden afgesloten dat de tijdelijke maatregelen met betrekking tot één-richtingverkeer of juist het opheffen hiervan bekend word gemaakt aan het personeel in de wijk. Dus over de vraag wat er precies geregeld is als de straat voor een jaar afgesloten is, moet dus bekend zijn op bureau Noord waat het wijkteam van Hillegersberg zit. De reden waarom je buurman een bekeuring heeft gekregen kan afhangen van wat er geregeld is in de straten, maar kan ik zo natuurlijk niet vertellen.
-
heels008 TS
- Infopolitie Gast
Het is denk ik zo dat ze denken dat 1 straat voldoende is om het verkeer doorstroming te geven.sunwave schreef:Normaal gesproken is het zo dat als er straten worden afgesloten dat de tijdelijke maatregelen met betrekking tot één-richtingverkeer of juist het opheffen hiervan bekend word gemaakt aan het personeel in de wijk. Dus over de vraag wat er precies geregeld is als de straat voor een jaar afgesloten is, moet dus bekend zijn op bureau Noord waat het wijkteam van Hillegersberg zit. De reden waarom je buurman een bekeuring heeft gekregen kan afhangen van wat er geregeld is in de straten, maar kan ik zo natuurlijk niet vertellen.
Dit klopt wel maar er zijn nu 2 straten wijk uit richting straatweg en 1 wijk in.
Deze straat voor de wijk in gaat ook righting crooswijk en nieuw terbregge dus is best druk.
Maar ik zal ook eens klagen bij de deelgemeente, want hoe meer mensen er zullen zijn die erover beginnen ze best wel een oplossing weten.
Ik heb vorig weekend een aanrijding gehad mede door deze situatie, een persoon kwam van links en wilde rechtdoor een straat in die verboden in te rijden was.
Ik sta in mijn recht en ben dus nergens bang voor maar deze aanrijding ha voorkomen kunnen worden door een beter infrastructuur.
-
T-nus TS
- Infopolitie Gast
Vind het probleem ook heel vervelend en eventuele oplossingen zijn er al gegeven. Maar ik las in uw stukje dat sommige agenten wel loyaal zijn (wat heel menselijk is) maar de 
schrijven wel een bekeuring. Dit vind ik een beetje een overbodig stukje. Nogmaals, ik begrijp uw probleem (frustratie) maar het feit dat de ene agent wel een bekeuring schrijft en de ander niet, heeft niks te maken met het verschil tussen oude en jonge angenten.agenten in opleiding
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Nu wil ik niet gaan schoppen en niet off-topic gaan. Maar mijn ervaring is dat de "ouwe rotten" een stuk flexibeler zijn daar waar mogelijk. De nieuwelingen schrijven in mijn optiek wel een stuk sneller.T-nus schreef:Vind het probleem ook heel vervelend en eventuele oplossingen zijn er al gegeven. Maar ik las in uw stukje dat sommige agenten wel loyaal zijn (wat heel menselijk is) maar deschrijven wel een bekeuring. Dit vind ik een beetje een overbodig stukje. Nogmaals, ik begrijp uw probleem (frustratie) maar het feit dat de ene agent wel een bekeuring schrijft en de ander niet, heeft niks te maken met het verschil tussen oude en jonge angenten.agenten in opleiding
Het probleem in deze ligt bij degene die de vergunning aan de aannemer heeft afgegeven en kennelijk zijn werk niet heeft gedaan.
Dat agenten in opleiding "niet flexibel" zijn komt omdat die een werkopdracht meekrijgen en zich hier dus gewoon aan houden.
"Om het werk te leren ga je eerst zwart - wit zien en daarna leer je grijs herkennen".
mashi.
Dat agenten in opleiding "niet flexibel" zijn komt omdat die een werkopdracht meekrijgen en zich hier dus gewoon aan houden.
"Om het werk te leren ga je eerst zwart - wit zien en daarna leer je grijs herkennen".
mashi.
-
Bouwe TS
- Infopolitie Gast
Is in principe bij elk vakgebied zo. Een nieuwe buschauffeur zal zich netjes aan de regels willen houden en keurig op tijd willen rijden, hij is er trots op om chauffeur te zijn. Een wat oudere en ervaren buschauffeur weet inmiddels wat de grenzen zijn, wat hij wel mag en wat hij niet mag. Kwestie van meer ervaring.Bert schreef:
Nu wil ik niet gaan schoppen en niet off-topic gaan. Maar mijn ervaring is dat de "ouwe rotten" een stuk flexibeler zijn daar waar mogelijk. De nieuwelingen schrijven in mijn optiek wel een stuk sneller.
Dit lijkt mij ook zo te zijn bij de politie, maar goed.
Verder on-topic
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Klein off-topic puntje.
Ik heb er ook zeer wel begrip voor dat iemand in opleiding, in welk vakgebied dan ook, strikt volgens de regels handelt. Ik wilde alleen even heel kort inhaken op de opmerking van T-nus dat er geen verschil is in handelen tussen de "oude" en "jonge" garde.
Dit terzijde, nu echt wwer on-topic.
Ik heb er ook zeer wel begrip voor dat iemand in opleiding, in welk vakgebied dan ook, strikt volgens de regels handelt. Ik wilde alleen even heel kort inhaken op de opmerking van T-nus dat er geen verschil is in handelen tussen de "oude" en "jonge" garde.
-
claudia TS
- Infopolitie Gast
-
heels008 TS
- Infopolitie Gast
FF offtop:Bert schreef:Klein off-topic puntje.
Ik bedoelde het niet denegrerend naar de jongere agenten die inderdaad een hoop te leren en presteren hebben in korte tijd.
Gaat het niet om in bepaalde situaties een tolerantie te hebben waarvan ieder weet hoe de situatie terplekke is?
Verken dan ook de situatie die aangegeven wordt door degene die de overtredingen begaan.
Ik heb niets tegen de politie ( kan ook niet met een aantal vrienden bij Rijnmond en haaglanden ) en kan me indenken dat men een beter samenleving wil creëren voor zichzelf en medemens.