Althans dit wordt gezegt.
Waar kan ik de eisen vinden over de lakkleuren die toegestaan zijn.

Moderator: Moderatorteam
Het is wel een zwaar mooie bmw 3 serie zoheels008 schreef:Waarom is het verboden om met een auto die de carrosserie in chroom heeft de openbare weg te gebruiken?
Althans dit wordt gezegt.
Waar kan ik de eisen vinden over de lakkleuren die toegestaan zijn.
Dat artikel slaat op de verkeersdeelnemer, Julio, niet op de technische- of inrichtingseisen van een voertuig.Julio schreef:Artikel 5 misschien??
De technische- of inrichtingseisen vind je terug in het Voertuigreglement. (VR)Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Ik kan me voorstellen dat een glimmende chroom verblindend werkt, met het zonnetje er op en derhalve onder de noemer "niet deugdelijke bouw" kan worden weggezet.Artikel 3.2.2
Personenauto's moeten van deugdelijke bouw en inrichting zijn.
Het is wel een verkeersdeelnemer die ermee rijdt Roland.Roland schreef:Dat artikel slaat op de verkeersdeelnemer, Julio, niet op de technische- of inrichtingseisen van een voertuig.Julio schreef:Artikel 5 misschien??Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Dat is waar, maar kan artikel 5 er dan voor gebruikt worden? Kun je spreken van "gedragen" als je met een eventueel niet goedgekeurd voertuig de weg op gaat?thijeleo schreef:Het is wel een verkeersdeelnemer die ermee rijdt Roland.Roland schreef:Dat artikel slaat op de verkeersdeelnemer, Julio, niet op de technische- of inrichtingseisen van een voertuig.Julio schreef:Artikel 5 misschien??Artikel 5