Materiaal vervoeren op het dak zonder dakdrager

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
h671 TS
Infopolitie Gast

Materiaal vervoeren op het dak zonder dakdrager

Ongelezen bericht door h671 »

Mag ik materiaal zoals bijvoorbeeld een surfplank op het dak van de auto te vervoeren zonder dat er ietsvan een dakdrager onder zit? of is dit gewoon niet toegestaan.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Het mag niet. Goederen moeten deugdelijk zijn bevestigd op, in of aan een deugdelijke lastdrager.
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Waarom zou die niet mogen? Ik kan me best voorstellen dat men hem toch deugdelijk kan vastzetten zonder enkel gevaar.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Omdat dit in het voertuigreglement staat:

Artikel 5.18.7, lid 2

Bij het vervoer van goederen op het dak van een personenauto, bedrijfsauto met een toegestane maximum massa van niet meer dan 3500 kg, of driewielig motorrijtuig moet worden voldaan aan de volgende eisen:
<ol><li>de goederen moeten deugdelijk zijn bevestigd op, in of aan een deugdelijke lastdrager;
<li>de lastdrager moet deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd;
<li>de door de fabrikant van het voertuig vastgestelde maximale daklast mag niet worden overschreden;
<li>indien de lastdrager is geconstrueerd voor het vervoer van specifieke goederen, mogen niet meer van deze goederen worden vervoerd dan waarvoor de constructie is bestemd. </li></ol>
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Dit is een duidelijk antwoord, ja of nee is soms wat kortaf he, op die manier leer je er weinig van.

bedankt voor het wetsartikel.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

VR 5.18.7.2:

Bij het vervoer van goederen op het dak van een personenauto, bedrijfsauto met een toegestane maximum massa van niet meer dan 3500 kg, of driewielig motorrijtuig moet worden voldaan aan de volgende eisen:
a. de goederen moeten deugdelijk zijn bevestigd op, in of aan een deugdelijke lastdrager;
b. de lastdrager moet deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd;
c. de door de fabrikant van het voertuig vastgestelde maximale daklast mag niet worden overschreden;
d. indien de lastdrager is geconstrueerd voor het vervoer van specifieke goederen, mogen niet meer van deze goederen worden vervoerd dan waarvoor de constructie is bestemd.

a: feitnr P070j = €125
b: feitnr P070k = €125
c: feitnr P070l = €95
d: feitnr P070m = €95

p.s. Leo was me weer eens voor. :D
Gesloten