alcohol nuttigen in het openbaar

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Dave van den Hurck TS
Infopolitie Gast

alcohol nuttigen in het openbaar

Ongelezen bericht door Dave van den Hurck »

Afgelopen week liep ik door Scheveningen en zag het bord waarop stond dat het op de boulevard verboden is alcohol te nuttigen. Ik vroeg mij af hoe dit nou zit als er verder nergens borden staan. Met andere woorden, alcoholgebruik (niet hinderlijk natuurlijk) in het openbaar (op straat of in een park), is dat nu wel of niet toegestaan?
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Dit staat er in de APV

Artikel 2.4.5: Hinderlijk drankgebruik.

Het is verboden op de weg, die deel uitmaakt van een door het college van burgemeester en wethouders aangewezen gebied, alcoholhoudende drank te nuttigen of aangebroken flessen, blikjes en dergelijke met alcoholhoudende drank bij zich te hebben.
Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Nou toevalliger kan niet, achter mij staat een handhaver die zijn diensten draait op de boulevard van Scheveneningen en nu vertrekt omdat zijn dienst aldaar om 21.00 uur aanvangt.
De Scheveningse boulevard is in de zomermaanden een plek alwaar de regels voor noodgebied gelden.
Vanwege de zeer ernstige overlast van jongeren, geluid, alcohol, bedreigingen van passanten en van horecaexploitanten met name de strandtenthouders, etc etc. heeft men deze maatregelen sinds enkele jaren genomen.
En inderdaad mag men zich op de gehele Scheveningse boulevard en omgeving niet met alcohol buiten de daarvoor toegestane horecaexploitaties bevinden.
En verder nog een heleboel strenge maatregelen en de daarbij behorende continu handhavingsmaatregelen meer.

Gr
Mo
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

zo is dat, B&W wijzen gebieden aan. Heel district 1 van Haaglanden, stukje noodgebied wat bij Laak hoort, Thomsonplein, stukje Leyweg meen ik, Lorentzplein misschien? die borden in scheveningen zijn tenminste duidelijk, goed dat ze er staan. is niet overal zo.
Wie rent, bekent!
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

In sommige steden dorpen is het op het gehele grondgebied verboden alcohol te drinken dan wel geopend voorhanden te hebben.

Dit staat neregens met borden aangegeven. Dit staat wel in de a.p.v. van de betreffende gemeente.

Bij ons wordt er zeer streng op gecontroleerd. Hier wordt dus gelijk voor verbaliseerd a 45 euro.
Gesloten