kwil hier ff iets voorleggen wat mij vandaag is voorgekomen.
op zondag 10 juli tussen 16:30 en 16:40.
ik kwam vanaf de a20 aanrijden voor een stoplicht. er stond al een auto voorgesorteerd. ikzelf wist dat deze op groen zou springen dus sorteerde ik links voor en kon gelijk doorrijden. toen ik net na de bocht naar rechts uit week (aangezien dit een 2 baans weg was die na een 50 meter 1 baans zou worden) zie ik in mijn spiegel een 3e auto aan komen rijden. ik zelf had ingeschat dat deze achter mij terecht zou komen dus gaf gas bij om naar de 60 km per uur toe te gaan.
Tot mijn verbazing probeerde auto 3 mij voorbij te komen over een verdrijvingsvlak. instinktief remde ik krachtig op het zelfde moment deed auto 3 dat ook. hierop kreeg ik diverse niet al te prettige verwenselingen naar me hoofd, en reed hij redelijk hard het bedrijven terrein. ik zelf ergerde mij hier enorm aan. gelukkig had ik me vriendin naast me anders was ik verhaal gaan halen bij deze persoon (was ook niet echt verantwoord geweest).
mijn vraag dus of hier iets aan te doen is. zelf heb ik zijn kenteken nog kunnen onthouden.
aso rijgedrag
Moderator: Moderatorteam
Ja wat kan ik zeggen, iemand probeerd mij in te halen over een verdrijvingvlak (wat niet mag) en ik geef gas bij, om vervolgens maar toch weer te gaan remmen?
Blijft lastig probeer gewoon je kop erbij te houden en de eer aan jezelf te houden.
Als diender hebben wij de mogelijkheid om dat soort figuren af te straffen (oh. wat zeg ik nou) te verbaliseren.
Maar dit soort verhalen zijn altijd een wellis/nietes spelletje dus kunnen wij niets mee.
gr,
mashi
Blijft lastig probeer gewoon je kop erbij te houden en de eer aan jezelf te houden.
Als diender hebben wij de mogelijkheid om dat soort figuren af te straffen (oh. wat zeg ik nou) te verbaliseren.
Maar dit soort verhalen zijn altijd een wellis/nietes spelletje dus kunnen wij niets mee.
gr,
mashi
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Ik kan me heel goed voorstellen dat je 'verhaal wilt halen'. Absoluut...
Maar in je boosheid (hoe gerechtvaardigd ook) gebeuren er vaak gekke dingen die achteraf niet meer terug te draaien zijn... Ik ben dus blij dat het zo, en niet anders, is afgelopen...
Nu het andere verhaal;
Een dergelijke bon mag alleen uitgeschreven worden als een agent dit zelf constateert. Er mogen dus geen bonnen worden uitgeschreven voor zaken die 'anderen' zien gebeuren.
Wat dat betreft is er dus niets aan te doen, hoe jammer ook.
Wat soms nog wel een optie is, maar dan met een hele andere bedoeling, is even het dichtstbijzijnde bureau bellen en daar even je verhaal vertellen.
Men wil nog weleens geinteresseerd zijn in de auto's waar 'bepaalde type's' in rondrijden en mogelijk is jouw 'vriend' ook wel een aandachtspunt.
Meer zit er helaas niet in. Ze komen vanzelf wel een keer aan de beurt...
Maar in je boosheid (hoe gerechtvaardigd ook) gebeuren er vaak gekke dingen die achteraf niet meer terug te draaien zijn... Ik ben dus blij dat het zo, en niet anders, is afgelopen...
Nu het andere verhaal;
Een dergelijke bon mag alleen uitgeschreven worden als een agent dit zelf constateert. Er mogen dus geen bonnen worden uitgeschreven voor zaken die 'anderen' zien gebeuren.
Wat dat betreft is er dus niets aan te doen, hoe jammer ook.
Wat soms nog wel een optie is, maar dan met een hele andere bedoeling, is even het dichtstbijzijnde bureau bellen en daar even je verhaal vertellen.
Men wil nog weleens geinteresseerd zijn in de auto's waar 'bepaalde type's' in rondrijden en mogelijk is jouw 'vriend' ook wel een aandachtspunt.
Meer zit er helaas niet in. Ze komen vanzelf wel een keer aan de beurt...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Gewoon doen! Heb daar zelf positieve ervaringen mee. Kan voor de politie aanleiding zijn om eens contact te zoeken, zeker als er meerdere meldingen zijn, om betrokkene bestuurder te melden dat zijn rijgedrag bij meerdere weggebruikers opvalt en de politie daar kennis van heeft genomen. Vaak worden dit soort meldingen zinvol wanneer iemand eindelijk eens een keer door een agent 'betrapt' wordt.zijlvaart67 schreef: Wat soms nog wel een optie is, maar dan met een hele andere bedoeling, is even het dichtstbijzijnde bureau bellen en daar even je verhaal vertellen.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
theo TS
- Infopolitie Gast
-
patrick1982 TS
- Infopolitie Gast
idd mijn vriendin was getuige hierbij.
ik heb ook niet geprobeerd hem eruit te rijden, dat wekt alleen maar meer agressie op.
ik heb hem alleen laten weten dat hij dus gewoon zich aan hoort te passen aan de snelheid die ik voer (60 max).
dus hij kan verwachten dat ik gewoon naar deze snelheid toe rij.
en dan probeert hij nog terwijl ik 60 rij mij in te halen.
zelf heb ik ook dit soort akties maar dan kom ik altijd braaf achter deze auto terecht omdat dat veel verstandiger is en veiliger.
deze eikel dacht er dus anders over en wou koste wat het kost het stoplicht wat op groen stond te halen.
je blijft van die eikels hebben he.
maar gaat zeker het advies opvolgen om hier melding van te maken.
overigens zelf heb ik ook een voorbeeld functie als beveiliging en een kleine info gehad qua mensenkennis.
ik weet het niemand is te voorspellen maar ik had wel door dat met deze persoon niet te praten viel aan de hand van zijn rijgedrag en zijn leuke woordspellingen (zijn ramen waren gesloten, dus kon alleen liplezen) maar kon het wel begrijpen.
als ik nog verder wat nieuws heb laat ik het wel weten.
bedankt.
patrick.
ik heb ook niet geprobeerd hem eruit te rijden, dat wekt alleen maar meer agressie op.
ik heb hem alleen laten weten dat hij dus gewoon zich aan hoort te passen aan de snelheid die ik voer (60 max).
dus hij kan verwachten dat ik gewoon naar deze snelheid toe rij.
en dan probeert hij nog terwijl ik 60 rij mij in te halen.
zelf heb ik ook dit soort akties maar dan kom ik altijd braaf achter deze auto terecht omdat dat veel verstandiger is en veiliger.
deze eikel dacht er dus anders over en wou koste wat het kost het stoplicht wat op groen stond te halen.
je blijft van die eikels hebben he.
maar gaat zeker het advies opvolgen om hier melding van te maken.
overigens zelf heb ik ook een voorbeeld functie als beveiliging en een kleine info gehad qua mensenkennis.
ik weet het niemand is te voorspellen maar ik had wel door dat met deze persoon niet te praten viel aan de hand van zijn rijgedrag en zijn leuke woordspellingen (zijn ramen waren gesloten, dus kon alleen liplezen) maar kon het wel begrijpen.
als ik nog verder wat nieuws heb laat ik het wel weten.
bedankt.
patrick.