import auto met geblindeerde ramen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

import auto met geblindeerde ramen

Ongelezen bericht door Gast »

zover ik heb kunnen lezen is blinderen van auto ruiten niet toegestaan
nu heeft een vriend van mij een nieuwe auto geïmporteerd uit de usa de ruiten van deze auto zijn allemaal zwart hij is door de rdw goedgekeurd
mag dat nu dan wel zo ja waarom die auto wel en een andere niet ook hier in nederland worden auto's verkocht met geblindeerde ramen

ik vind het dus een beetje raar dat ik mijn goedkope auto niet mag blinderen maar is een een bmw mercedes of een import auto koop mag het wel een beetje krom vinden jullie niet
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

je mag de auto niet meer blinderen dan op het toelatingsbewijs staat aangegeven.
en je mag het sowieso nooit doen door folie op de ramen te plakken...

verder maakt het niet zoveel uit wat "wij" vinden, wij maken geen wet en regelgeving, voeren het alleen uit
Gast TS
Infopolitie Gast

het toelatingsbewijs is volgens mij niks meer als een type keuring
dus dus er is een max dat er geblindeerd mag worden als ik nu nieuwe ramen in mijn auto laat zetten en hem door de rdw laat keuren en de ramen zitten onder de max is er niks aan de hand
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

nee, want op het toelatingsbewijs staat een maximaal percentage waar het raam getint in mag worden.

zoek eens in d schatkist, staat veel meer over

(deze vraag komt namelijk elke week voorbij)
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: import auto met geblindeerde ramen

Ongelezen bericht door SWAT »

Anonymous schreef:zover ik heb kunnen lezen is blinderen van auto ruiten niet toegestaan
nu heeft een vriend van mij een nieuwe auto geïmporteerd uit de usa de ruiten van deze auto zijn allemaal zwart hij is door de rdw goedgekeurd
mag dat nu dan wel zo ja waarom die auto wel en een andere niet ook hier in nederland worden auto's verkocht met geblindeerde ramen

ik vind het dus een beetje raar dat ik mijn goedkope auto niet mag blinderen maar is een een bmw mercedes of een import auto koop mag het wel een beetje krom vinden jullie niet
Deze betreffende auto voldoet dus volgens de RDW aan de eisen om op de weg te mogen rijden. Kennelijk blijft de blindering van de betreffende ruiten binnen de wettelijke marges anders had goedkeuring niet plaats kunnen vinden. Er zal op deze ramen ook geen folie zijn geplakt o.i.d.
De goedkeuring geldt ook alleen maar voor die specifieke auto. Andere autobezitters kunnen daar geen rechten aan onttrekken.
Gast TS
Infopolitie Gast

dat bewijst maar weer eens dat je met geld alles voor mekaar krijgt koop ik een bwm heb ik getint glas :twisted: koop ik een mercedes heb ik getint glas :twisted: koop ik een dure bak uit de usa heb ik getint glas :twisted:
koop ik een fiat panda en wil die een beetje opleuken mag het niet
:evil:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Klopt. En daarmee beëindigen we dit rondje frustratie maar weer eens.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten