ik heb mij ingeschreven voor thuiswerk via een emailadres: thuiswerk AT planet PUNT nl tot kreeg ik een mail met vacatures en om mij in te schrijven moest ik een nummer bellen: 0900-9999911 (80 cent p. min.)
ik werd erg lang aan de lijn gehouden. de telefoniste heeft al mijn gegevens, en toestemming om dit door te geven aan derden. ook weet zij wanneer ik op vakantie ben. ik heb hier nooit meer iets van gehoord en ik heb nog heel vaak mailtjes gestuurd maar ik kreeg geen reactie
ik las op een site dat dit oplichters waren. het ipnummer verwijst naar dit adres:
Call Data Media CDM
Voorerf 37
4824 GM Breda
de OPTA heeft het nummer 0900-9999911 toegekend aan dat adres
dit bedrijf is volgens mij niet ingeschreven bij de kamer van koophandel.
ik heb direct opgebeld en me uitgeschreven
nu heb ik dus het volgende probleem:
1: dit heeft mij en mijn vriendin heel veel telefoonkosten gekost
2: ze hebben onze gegevens
3: ze weten wanneer wij op vakantie zijn
wat kan ik hieraan doen?
kan ik hiervoor aangifte doen?
thuiswerk
Moderator: Moderatorteam
Volgens mij is van oplichting, laat staan een strafbaar feit nog geen sprake, althans zo als ik het nu zie aan de hand van de door u gegeven informatie, die zeer minimaal is. Dus misschien heeft u wat meer?
Met de info die u nu heeft zou u melding kunnen maken van het feit dat u e.e.a. niet vertrouwd. Bij de politie is ook een digitale expertise afdeling die bij veel klachten/meldingen of aangiftes een onderzoek naar de bewuste internet-onderneming kunnen instellen.
gr, mashi
Met de info die u nu heeft zou u melding kunnen maken van het feit dat u e.e.a. niet vertrouwd. Bij de politie is ook een digitale expertise afdeling die bij veel klachten/meldingen of aangiftes een onderzoek naar de bewuste internet-onderneming kunnen instellen.
gr, mashi
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
Transportbanden Service Nederland is al 31 jaar een bedrijf met meerdere vestigingen. Voor zover ik weet, gewoon een net bedrijf.
Ze zitten in Arnhem, Assen, Amsterdam en Breda.
En in Breda niet op het genoemde adres, maar op de Weidehek 73. Zo te zien heeft TSN vroeger wel op dat adres gezeten.
Zie ook http://www.tsn.nl
Het is in ieder geval geen thuiswerkbedrijfje!
En in Breda niet op het genoemde adres, maar op de Weidehek 73. Zo te zien heeft TSN vroeger wel op dat adres gezeten.
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Dit is geheel correctrfo00457 schreef:Transportbanden Service Nederland is al 31 jaar een bedrijf met meerdere vestigingen. Voor zover ik weet, gewoon een net bedrijf.
-
paul3 TS
- Infopolitie Gast
Het is wat thuiswerk betreft moeilijk het kaf van het koren te scheiden, en dat is uitermate vervelend en ergerlijk in deze voor veel mensen moeilijke financiele tijden waarin menigeen een centje wil bijverdienen. Triest maar waar !
Laat je in ieder geval nooit verleiden tot het betalen van aanzienlijke inschrijf- of administratiekosten. Bel ook niet naar dure telefoonnummers ! Die zijn voor veel louche ondernemers een bron van inkomsten.....
Steek [dit is dus wel spam] hier [/spam] jouw licht eens op. Of beter nog : plaats een oproep op de nieuwe forumsite [dit is ook spam] Kopersbelangen.[/spam] Dit is geen spam hoor, maar je herkent me wel aan mijn avatar

Gewijzigd door thijeleo (admin)
Laat je in ieder geval nooit verleiden tot het betalen van aanzienlijke inschrijf- of administratiekosten. Bel ook niet naar dure telefoonnummers ! Die zijn voor veel louche ondernemers een bron van inkomsten.....
Steek [dit is dus wel spam] hier [/spam] jouw licht eens op. Of beter nog : plaats een oproep op de nieuwe forumsite [dit is ook spam] Kopersbelangen.[/spam] Dit is geen spam hoor, maar je herkent me wel aan mijn avatar
Gewijzigd door thijeleo (admin)