Hallo,
Ik woon sinds een aantal maanden in de VS. Ik heb de grootst mogelijke moeite om mijn auto betaalbaar te verzekeren, omdat hier de bekeuringsgeschiedenis een grote rol speelt bij de premie die je betaalt.
Ik heb dus wel een verklaring van mijn vorige verzekeraar waarin staat dat ik de afgelopen 5 jaar nooit een schade heb veroorzaakt. Maar de verzekeraars hier willen OOK een verklaring van de politie dat ik nooit snelheidsovertredingen e.d. heb begaan. Al die informatie wordt hier aan de verzekeraars bekend gemaakt. Maar ik kom uit Nederland en die info hebben ze niet, waardoor ik automatisch in de hoogste premiecategorie val. Het gaat om meer dan DUIZEND euro per jaar verschil!
Nu ben ik al wekenlang bezig om dit in Nederland voor elkaar te krijgen maar het lukt gewoon niet. Alsof je tegen een muur praat. Om het bloed onder mijn nagels vandaan te halen, niemand is geïnteresseerd om zelfs maar te luisteren. Politie? Nul op rekwest. Gemeente? Zoek het maar ergens anders. CJIB? Geen zin om te helpen. Justitiele documentatie dienst? Bekijk het maar. Ministerie van justitie? Die geven alleen een verklaring goed gedrag af, waar dit niet in staat. En zelfs al stond dit er wel in, dan werd mijn verzoek werd sowieso afgewezen omdat een verzekeraar niet het benodigde 'belang' heeft om die informatie in te zien.
Echt waardeloos! Daar betaal je dan altijd belasting voor. Nog nooit heb ik een bekeuring gehad, maar er is geen enkele instantie die dat voor me op papier wil zetten, de desinteresse straalt er telefonisch van af en op email reageert men uberhaupt al niet.
Ik ben ten einde raad, weet iemand waar ik wel terecht kan?
BVD, Stefan
bekeuringsgeschiedenis!
Moderator: Moderatorteam