vandaag bekeuring gekregen ivm blindering ruit,
betrefende agent heeft gedreigd dat hij mijn adres weet en elke week langs zou komen om te kijken of ik de folie eraf heb gehaald.
Deze auto heb ik geimporteerd vanuit de usa en is met folie goedgekeurd door de rwd.
bovendien heeft de agent een onjuiste adres opgeschreven.
mijn vragen zijn 1) mag de agent dit doen.
2) waarom is hij wel goedgekeurd door de rwd
3) de onjuiste gegevens op de bekeuring klopt niet is hij nu ongeldig
bekeuring ivm blindering ruit
Moderator: Moderatorteam
Op vraag 1 kan ik u antwoord geven: De agent is vrij om te controleren of de opgelegde bekeuring ook haar doel bereikt, namelijk dat u het folie verwijdert. Als u dit niet doet krijgt u nogmaals een bekeuring net zolang totdat u het folie verwijdert heeft.
Voor deze vraag verwijs ik u naar deze pagina(onderdeel van deze website):
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diver ... dering.php
Daar is terug te vinden dat door een uitspraak van de kantonrechter op 04-03-2005 de keuring van het RDW herzien dient te worden aangezien alle coating/folie verboden zijn.
Op vraag 3 kan ik u antwoorden dat u een bezwaar kunt aantekenen op grond van de onjuiste adresgegevens. U krijgt vervolgens een gecorrigeerde bekeuring thuisgestuurd. De bekeuring wordt dus niet ongeldig verklaard.
Voor deze vraag verwijs ik u naar deze pagina(onderdeel van deze website):
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diver ... dering.php
Daar is terug te vinden dat door een uitspraak van de kantonrechter op 04-03-2005 de keuring van het RDW herzien dient te worden aangezien alle coating/folie verboden zijn.
Op vraag 3 kan ik u antwoorden dat u een bezwaar kunt aantekenen op grond van de onjuiste adresgegevens. U krijgt vervolgens een gecorrigeerde bekeuring thuisgestuurd. De bekeuring wordt dus niet ongeldig verklaard.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
De politie
De politie heeft de bevoegdheid om bij geconstateerde overtredingen een auto in beslag te nemen. Uiteraard zijn hier criteria voor en ligt bezwaar open bij het openbaar ministerie.
Bij het constateren van een overtreding kan de bestuurder hiervoor bekeurd worden; het bedrag voor deze bekeuring is 95 euro.
wat is het nou????
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast