Ik kreeg afgelopen week onverwacht een bekeuring toegestuurd. De aantijging dat ik door rood heb gereden is onjuist. Ik als moder zijnde en hoofd verantwoordelijke, voor mijn zoontje ben die op dat moment bij mij in de auto zat. Ga ik geen roekeloos rijgedrag vertonen. Als de politie op dat moment werkelijk inschatte dat ik door rood reed, en daarmee een gevaarlijke situatie creeerde voor mede weg gebruikers. Dan hadden ze mij op dat moment direct staande moeten houden of naderhand via mijn kenteken aan mij adres moeten komen. Ze hadden op dat moment ook hun verantwoording moeten nemen.Dit is echter niet gebeurd. Agenten krijgen toch altijd de voordeel van de twijfel ongeacht of er technisch bewijs is. Hiermee is het vertrouwen in de politie bij mij geschonden . Tenslotte wij zijn allemaal mensen en ook politieagenten zijn mensen die fouten maken. Het is voor mij een principiele kwestie. Ik ben niet door rood gereden.
Gisteren peter R de Vries gezien.?
onmacht
Moderator: Moderatorteam
Nee ik heb gisteren niet naar Peter gekeken, ik had betere dingen te doen.
U geeft twee punten in uw verhaal enerzijds dat u absoluut niet door rood bent gereden, anderzijds dat als u toch door rood bent gereden u niet staande gehouden bent.
Zou het niet mogelijk zijn dat u "gewoon" geflitst bent?
Hoe dan ook, u kunt bezwaar aantekenen tegen deze bekeuring. Indien er geflitst is kunt u daarbij de foto's te zien krijgen, is er sprake van een constatering door een agent dan is zijn/haar constatering geldig als bewijsmateriaal.
Succes.
U geeft twee punten in uw verhaal enerzijds dat u absoluut niet door rood bent gereden, anderzijds dat als u toch door rood bent gereden u niet staande gehouden bent.
Zou het niet mogelijk zijn dat u "gewoon" geflitst bent?
Hoe dan ook, u kunt bezwaar aantekenen tegen deze bekeuring. Indien er geflitst is kunt u daarbij de foto's te zien krijgen, is er sprake van een constatering door een agent dan is zijn/haar constatering geldig als bewijsmateriaal.
Succes.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast