Ik heb een auto die 2175 mag trekken ook heb ik een B rijbewijs met aanhanger E erbij.
De autotrailer mag ongeveer 2100 Kg. laden en het eigen gewicht is 600 Kg totaal maximaal gewicht van de aanhanger is dus 2700 Kg.
Stel ik laad op mijn trailer een auto van 1500 Kg. plus het gewicht van de aanhanger 600 Kg. maakt totaal 2100 Kg.
Aangezien de auto 2175 Kg. mag trekken hou ik mij naar mijn idee 100% aan de wet.
Ook omdat ik mij E aanhanger bewijs erbij heb.
Of zie ik dat verkeerd?
Aangezien een coleaga van mij een boete heeft gehad met het rijden met een lege autotailer die totaal 2700 Kg. zou mogen laden.
Maar omdat die trailer dat zou mogen laden en de auto niet 2700 Kg. mag trekken heeft hij wel een boete gekregen.
Terwijl de trailer zonder lading maar iets van 600 Kg. weegt en zijn auto wel 600 Kg. mocht trekken.
Hij gaat hier trouwens tegen in beroep.
Het verhaal dat de boete rechtvaadig zou zijn heb ik van merdere mensen gehoord.
Wat kunt u mij hierover vertellen?
Vr.Groeten
Manuel
Auto trailer type 2700 achter een auto die 2175 mag trekken
Moderator: Moderatorteam
Ik denk dat je vriend een bekeuring heeft gekregen voor het rijden zonder rijbewijs E.
Bij rijbewijs wordt gekeken naar "papieren" gewichten.
In andere zaken wordt gekeken naar feitelijke gewichten.
Zoals je het dus stelt:
Bij rijbewijs wordt gekeken naar "papieren" gewichten.
In andere zaken wordt gekeken naar feitelijke gewichten.
Zoals je het dus stelt:
zie je het dus helemaal goed.De autotrailer mag ongeveer 2100 Kg. laden en het eigen gewicht is 600 Kg totaal maximaal gewicht van de aanhanger is dus 2700 Kg.
Stel ik laad op mijn trailer een auto van 1500 Kg. plus het gewicht van de aanhanger 600 Kg. maakt totaal 2100 Kg.
Aangezien de auto 2175 Kg. mag trekken hou ik mij naar mijn idee 100% aan de wet.
Ook omdat ik mij E aanhanger bewijs erbij heb.
Of zie ik dat verkeerd?