Boete openbaar alcohol nuttigen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Boete openbaar alcohol nuttigen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een maand of 2 geleden een boete gehad voor het nuttigen van alcohol op de weg, vond ik op zich een beetje flauw maar ok het is strafbaar. Nu heb ik van de week de acceptgiro via de post binnen, en nu weet ik eigenlijk zeker dat het niet op de plaats is die aangegeven werd, de boete is naar mijn mening niet uitgeschreven op plaats die de bon aangeeft. kan je hier bezwaar tegen maken? zo ja, hoe? als dit niet het geval is is het jammer
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Uit de schatkist:
Je bent bekeurd in het kader van de wet Mulder. Deze wet biedt zowel verbalisant als justitie altijd de mogelijkheid om schrijffouten ongedaan te maken. Je kunt dus wel bezwaar aantekenen maar je zult dan heel simpel een briefje terugkrijgen waarin de schrijffout wordt hersteld en je alsnog zal moeten betalen.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Dit is geen mulderfeit.
Dit is in strijd met de APV en is een Politie transigabel feit.
Gast TS
Infopolitie Gast

en dat houd in :?:
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Volgens mij is het dan niet een kennis geving van beschikking maar een mini pv.
en een pv mogen geen fouten in staan.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Dat zal dus inhouden dat betrokkene bezwaar moet gaan maken, dat er vervolgens een rechtszaak komt, dat de verbalisant een aanvullend pv moet gaan maken en dat uiteindelijk een en ander gewijzigd wordt en de bekeuring alsnog doorgaat.
Gast TS
Infopolitie Gast

dus dat het geen zin heeft om bezwaar te maken :roll: , in ieder geval bedankt
Beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

Bovendien wordt het 'mini-pv' toch omgezet in een TOBIAS en je loopt grote kans dat het daarin wel juist vermeld staat.
maurice (agent) TS
Infopolitie Gast

Re: Boete openbaar alcohol nuttigen

Ongelezen bericht door maurice (agent) »

Anonymous schreef:Ik heb een maand of 2 geleden een boete gehad voor het nuttigen van alcohol op de weg, vond ik op zich een beetje flauw maar ok het is strafbaar. Nu heb ik van de week de acceptgiro via de post binnen, en nu weet ik eigenlijk zeker dat het niet op de plaats is die aangegeven werd, de boete is naar mijn mening niet uitgeschreven op plaats die de bon aangeeft. kan je hier bezwaar tegen maken? zo ja, hoe? als dit niet het geval is is het jammer
Ik citeer: "Nu weet ik eigenlijk zeker dat het niet op de plaats is die aangegeven werd"
Weet je het heel zeker of had je zodanig alcohol genuttigd dat je het niet meer precies weet waar je was :wink:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

De vraag lijkt afdoende beantwoord, topic daarom gesloten.
Gesloten