staande gehouden deel 2

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

staande gehouden deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

kvind het jammer dat de gast die dit topic geplaatst had geen weerwoord kan geven.
hierop mijn antwoord op de rol kooi mannetje.
als ik dat doe dan doe ik dat om ergens legaal te draggen, racen of driften. en folie op je ramen is inbraakpreventief het houd kruimeldiefjes op afstand en je auto fleurt er van op.
en vindt het jammer dat er alleen maar naar de nadelen wordt geluisterd ipv naar de voordelen want niets is mooier en leuker dan je dure hobby te beveiligigen met wat folie zodat je daar ook niet over in zit.
maar gelukkig gaat de europese grondwet voorlopig niet door en worden we gelukkig niet zoals belgie of duitsland.
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik zal je een illusie armer maken.

Het boeit die gasten voor geen meter of er folie op de ruiten zit of niet. Het boeit ze ook niet of ze een mooie autoradio zien of niet. Ze tikken eerst een ruit in en kijken dan of er nog wat leuks in ligt. Een beetje folie helpt daar echt niet bij.

Jij ziet voordelen, de wetgever ziet nadelen. Persoonlijk zie ik ook meer nadelen dus ik vind het een goed punt dat er voor geschreven wordt.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Folie maakt het alleen maar 'spannender' om erin te kijken.
Wanneer je echter geen folie hebt, bestaat zelfs de kans (ik zeg niet dat het zo is), dat er niet ingebroken wordt, omdat de inbreker dan in de auto kan kijken, om te zien of er wat te halen valt.
marvinboogaard TS
Infopolitie Gast

re

Ongelezen bericht door marvinboogaard »

Doe voor mij maar geen folie. Als ik een auto aan de kant zet, wil ik kunnen zien wat er in de auto gebeurd.
Zeker voor de collega's in de nacht die dit moeten doen.
Wimmy TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wimmy »

Personen die de auto"opfleuren" hebben vaak waardevolle goederen in de auto zoals een dure installatie.
groetjes Wim
Croscar TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Croscar »

ik ben dus degene die aangehouden is, zoals ik deel 1 is beschreven.

heb ondertussen al uitgezocht dat het 95 euro TOTAAL is, en niet per ruit. als hij dacht mij hier bang mee te maken heeft ie het goed mis, want dat lukt niet zo :D

verder vind ik het gewoon belachelijk dat het niet mag, zoals het in de "oude" regels stond. een bepaald percentage... bij mij kan je zo naar binnen kijken als je wilt, is geen probleem..
maar zon, lampen die niet goed afgesteld zijn EN nieuwschierige mensen die willen zien wat ik in de auto heb.. daar helpt het wel goed tegen. en als ik een niet al te grote aanrijding krijg vliegt het glas me ook niet gelijk om de oren... en ja, ik vind het mooi staan..

het slaat gewoon nergens op dat je tegenwoordig je hobby niet meer kan uitvoeren zonder problemen te krijgen. moet nu rekening houden met m´n uitlaat, m´n ramen en binnenkort ook m´n bodemvrijheid (deze willen ze op minimaal 14cm gaan zetten) :evil:

wordt tijd dat er wat tegen gedaan wordt.... :evil: :evil: :evil:
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Ik snap heel goed dat je niet blij bent met de regels.

De politie is niet in staat de regels te wijzigen, zij moet deze alleen handhaven.

Als bij wijze van spreken morgen de regels zo gewijzigd worden dat zwarte auto's niet meer mogen, dan zal de politie dit overmorgen moeten gaan handhaven.

Dus je kunt je energie beter richten op degenen die de regels maken.

Tenzij je alleen graag je ongenoegen/frustratie wilt uiten, zonder dat er iets verandert.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Croscar schreef: wordt tijd dat er wat tegen gedaan wordt.... :evil: :evil: :evil:
Dat doen we toch ook :wink:
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Croscar schreef:... bij mij kan je zo naar binnen kijken als je wilt, is geen probleem..
maar zon, lampen die niet goed afgesteld zijn EN nieuwschierige mensen die willen zien wat ik in de auto heb.. daar helpt het wel goed tegen...
Lijkt me dat dit toch in tegenspraak is met elkaar.
Ik begrijp dat ik als agent of medeweggebruiker wel zonder problemen naar binnen kan kijken, maar zodra ik "nieuwsgierig" ben helpt het opeens wel tegen inkijk...

Apart spul zeg :twisted:
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Die regels zijn er gemaakt om geen zooitje ervan te maken.
En het zal ook de verkeersveiligheid bevorderen.
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Mijn hobby is boxen en ik probeer mijn nieuwe stoten graag uit op willekeuring burgers.
Maar dat mag tegenwoordig ook al niet :( ... domme maatschappij
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Croscar schreef:ik ben dus degene die aangehouden is, zoals ik deel 1 is beschreven.

heb ondertussen al uitgezocht dat het 95 euro TOTAAL is, en niet per ruit. als hij dacht mij hier bang mee te maken heeft ie het goed mis, want dat lukt niet zo :D
Kennelijk was je toch wel enigszins ongerust, anders had je hier niet nagevraagd. :D:D
Croscar schreef:Verder vind ik het gewoon belachelijk dat het niet mag, zoals het in de "oude" regels stond. een bepaald percentage... bij mij kan je zo naar binnen kijken als je wilt, is geen probleem..
Die regel van percentage bestaat al sinds de invoering van het voertuigreglement, toen men besloot om zich aan de europese regelgeving te houden. Dat percentage is ingevoerd omdat veel auto's af fabriek al zijn voorzien van getint glas, die aan dat percentage voldoet. Door er dan folie bij te plakken ga je over dat percentage heen, en dat mag dus niet.
Croscar schreef:Maar zon, lampen die niet goed afgesteld zijn EN nieuwschierige mensen die willen zien wat ik in de auto heb.. daar helpt het wel goed tegen. en als ik een niet al te grote aanrijding krijg vliegt het glas me ook niet gelijk om de oren... en ja, ik vind het mooi staan..
Dat jij het mooi vindt is geen reden om het dan maar toe te staan. Er zijn nu eenmaal algemene regels opgesteld. Op een aantal daarvan zijn uitzonderingen mogelijk, op anderen niet.
Croscar schreef:Het slaat gewoon nergens op dat je tegenwoordig je hobby niet meer kan uitvoeren zonder problemen te krijgen. moet nu rekening houden met m´n uitlaat, m´n ramen en binnenkort ook m´n bodemvrijheid (deze willen ze op minimaal 14cm gaan zetten) :evil:

Wordt tijd dat er wat tegen gedaan wordt.... :evil: :evil:
:evil:
En dan doen we er wat aan folie op de ruiten, is het weer niet goed.
k a TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k a »

ik had bij mijn eerste auto ook folie op alle ruiten, behalve op de voorruit, zag zeker leuk uit, maar 's avonds kon ik alleen maar door de voorruit kijken, de zijruiten waren gewoon te donker, met inparkeren moest ik het raampje opendoen enz, voor mij geen folie meer, ik zie liever wat ik doe in het verkeer........ :roll:
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

ik denk dat je mij bedoelt met "het rolkooimannetje" 8)
en dat was een reaktie op het feit dat je aanvoerde folie voor de veiligheid er op te hebben,
dat is natuurlijk bullshit , mijn hobby is ook mijn auto en ook ik had 30% folie op de voorste zijruiten maar niet omdat ik dat veilig vond maar gewoon omdat ik het mooi vond.
Jij weet ook net zo goed als ik dat wanner je s,avonds op de spiegels achteruit rijd je bijna niks ziet, hoezo veilig.
Maar helaas het mag niet meer, er is geen agent die daar wat aan kan veranderen hoor.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Wij beschikken sinds kort over de 'Tintman'.

Een apparaat waarmee de lichtdoorlaat van een ruit gemeten kan worden.

En even ter illustratie; De moderne Volvo (zoals op de foto) zit nagenoeg op de maximale waarde van 30% en 35% qua lichtdoorlaat.

Oftewel, als je twijfelt of een bepaalde folie wel of niet is toegestaan, hoef je echt niet meer te twijfelen want dan is het zeker ver over de toegestane grens. :P
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten