Dader verduistering zonder bekend woonadres...

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
NH TS
Infopolitie Gast

Dader verduistering zonder bekend woonadres...

Ongelezen bericht door NH »

Goedemorgen forum, ik heb aangifte gedaan van verduistering van een waardevol goed. Nadien ben ik al heel wat wijzer geworden over de persoon in kwestie. Hij blijkt al jaren vnl. in de regio Brabant (o.a. Land van Cuijk) op een vergelijkbare wijze onveilig te maken. Er zijn al dan niet aangiften gedaan van diefstal, oplichting en flessentrekkerij en hij voorziet zichzelf daarbij van diverse aliassen. Het door diverse gedupeerden omschreven signalement komt overeen.

Onduidelijk blijft wat zijn officiële woonadres is, maar ondertussen is mij wel bekend dat de persoon verblijft bij zijn vriendin.

Hoe nu te handelen, wellicht is het verduisterde goed daar aanwezig?
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Hoe te handelen?

Mh....jij hebt datgene gedaan wat je kon doen. Nu is het aan de politie. EN er zijn vele manieren om achter de verblijfplaats te komen van een persoon.

Hangt er alleen van af hoeveel info de politie heeft en hoeveel aangiften er liggen.

De aangifte moet wel enigszins in verhouding staan tot de hoeveelheid werk die verricht moet worden.

Probeer het adres te traceren en geef dat door. Zoek lotgenoten en laat deze aangifte doen. Hoe meer zielen hoe groter de bereidheid.
NH TS
Infopolitie Gast

Walter schreef:Hoe te handelen?

Mh....jij hebt datgene gedaan wat je kon doen. Nu is het aan de politie. EN er zijn vele manieren om achter de verblijfplaats te komen van een persoon.

Hangt er alleen van af hoeveel info de politie heeft en hoeveel aangiften er liggen.

De aangifte moet wel enigszins in verhouding staan tot de hoeveelheid werk die verricht moet worden.

Probeer het adres te traceren en geef dat door. Zoek lotgenoten en laat deze aangifte doen. Hoe meer zielen hoe groter de bereidheid.
Bedankt voor je antwoord. Het adres heb ik al getraceerd en doorgegeven met nog meer verkregen info die ik grotendeels vooraf heb gecheckt. Hij heeft helaas doorgekregen dat ik hem zeer dicht ben benaderd en heeft mij vervolgens bedreigd. Ook hier heb ik aangifte van proberen te doen, maar uit de reactie van de - overigens alleraardigste - agent blijkt dat als ze hem daarvoor oppakken, hij lachend het bureau kan verlaten omdat hij kan zeggen dat hij alleen maar langs zou komen om me gedag te zeggen. Wel kan ik 112 bellen als er verdachte dingen gebeuren (ik hoop dat ik daar de tijd voor krijg).

Lotgenoten - met en zonder aangifte - zijn er overigens genoeg en die zijn er op gebrand dat ze hem vinden.

Een mij bekende benadeelde werd/is ook bedreigd - heeft aangifte gedaan - en die woont in Brabant zelf. <curious>
driver TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door driver »

gast,

als ik het goed heb mag je van de wet (als sleutelhanger zijnde) een stuk rond hout bij je hebben (zonder scherpe delen eraan) bij je dragen geloof dat dit ongeveer 15 cm is.
boor er een gat in en maak er een ring aan. doe hem aan je sleutelbos en je kan je bedreiger makkelijk aan door hem te gebruiken als verweer.
let wel alleen als verweer want gebruik je het eerder dan ben jij de penis en loopt niet net zo makkelijk weg.
zorg ook dat je het opneemt met recorder ofwat dan ook als hij jou spreekt. dit kan ondersteuning bieden voor je aangifte.
ik hoop voor je dat ie dat eigenlijk niet doet maar dit is gewoon een soort verzekering.

succes.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bijna elke mp3speler heeft een voice record functie, hang je mp3 gewoon om je nek en hij zal niks doorhebben!
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Anonymous schreef:Bijna elke mp3speler heeft een voice record functie, hang je mp3 gewoon om je nek en hij zal niks doorhebben!
Meestal niet van goede kwaliteit.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

driver schreef:gast,

als ik het goed heb mag je van de wet (als sleutelhanger zijnde) een stuk rond hout bij je hebben (zonder scherpe delen eraan) bij je dragen geloof dat dit ongeveer 15 cm is.
boor er een gat in en maak er een ring aan. doe hem aan je sleutelbos en je kan je bedreiger makkelijk aan door hem te gebruiken als verweer.
let wel alleen als verweer want gebruik je het eerder dan ben jij de penis en loopt niet net zo makkelijk weg.
zorg ook dat je het opneemt met recorder ofwat dan ook als hij jou spreekt. dit kan ondersteuning bieden voor je aangifte.
ik hoop voor je dat ie dat eigenlijk niet doet maar dit is gewoon een soort verzekering.

succes.
Ik zou zeggen, probeer gewoon uit de buurt van die persoon te blijven en laat de politie het werk doen, dan voorkom je dat je dadelijk in het ziekenhuis ligt.

Of, als het even tegen zit, in de cel.
NH TS
Infopolitie Gast

Thijs schreef:
driver schreef:gast,

succes.
Ik zou zeggen, probeer gewoon uit de buurt van die persoon te blijven en laat de politie het werk doen, dan voorkom je dat je dadelijk in het ziekenhuis ligt.

Of, als het even tegen zit, in de cel.
Ik zal absoluut niet in zijn buurt komen, ik woon in een heel andere deel van het land, hoewel hij mij - als hij moeite daarvoor gaat doen - wel weet te vinden. Maar er zijn nu mensen in zijn directe omgeving die daar wel last van - kunnen gaan - hebben (degenen waarmee ik contact heb).
Hij heeft een niet al te leuke reputatie.

Toen ik aangifte deed zei de dienstdoende agente dat de politie geen onbeperkte mogelijkheden heeft om alles rondom de dader op te sporen, oftewel er was vooral veel toestemming nodig van derden. Maar dat een gedupeerde geheel vrij was om allerlei informatie te vergaren. Dat die dader daar helemaal niet blij mee is, heb ik wellicht "ietwat" onderschat.

Na zijn bedreiging - wel of niet uitgevoerd, de tijd zal het leren - heb ik nog meer informatie verkregen, die ik morgen ga afgeven bij het desbetreffende bureau (die overigens na een week werd verschoven omdat de plaats van het gebeuren - niet mijn woonomgeving - buiten het district viel).

Wil er dan ook vooral vanuit gaan dat de dader de straf krijgt die hij verdient, mede bepaald door de vele anderen die hij heeft benadeeld.

Bedankt voor jullie reacties.
Gesloten