verkeersboete waar ik niets van wist
Moderator: Moderatorteam
-
jaloe TS
- Infopolitie Gast
verkeersboete waar ik niets van wist
onlangs heb ik een verkeersboete ontvangen waar ik niets van wist voor verkeerd parkeren. DWZ ik ben niet aangehouden en heb geen copy onder mijn ruitenwisser gekregen of iets dergelijks. Vorig jaar heb ik ooit een boete gekregen die niet voor mij bestemd was omdat de andere persoon in een auto reed met een verkeerd nummerbord. Dit is prima opgelost overigens. Maar wat ik me afvraag is of ik niet op de hoogte gesteld moet worden van het feit dat ik een bekeuring ga krijgen?? Als ik geflitst wordt kan ik me voorstellen dat dat niet gebeurd maar dan is er als bewijs een foto.
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Voor de volledigheid, het bonnetje onder de ruitenwisser is inderdaad niet verplicht. Dit bonnejte heet dan ook een aankondiging van beschikking. De acceptgiro die u thuis krijgt is de daadwerkelijke beschikking, waartegen u bezwaar kunt aantekenen. Deze bezwaartermijn is 6 weken, geldend vanaf de datum dagtekening beschikking (en dus niet de aankondiging)
U zegt dus dat u nergens van wist, maar met het thuiskrijgen van de beschikking weet u er dus wel van...en heeft u uiteraard de mogelijkheid bezwaar aan te tekenen.
U zegt dus dat u nergens van wist, maar met het thuiskrijgen van de beschikking weet u er dus wel van...en heeft u uiteraard de mogelijkheid bezwaar aan te tekenen.