stelen
Moderator: Moderatorteam
-
Anna TS
- Infopolitie Gast
stelen
Een vriend van mij heeft 2 scooters en een crossmotor gestolen, samen met een maat van hem. Hij heeft alleen maar op de uitkijk gestaan, maar het was wel vantevoren geplant en hij heeft er duidelijk aan mee gedaan. Die vriend van hem zit nu sinds zondag vast, omdat hij voorwaardelijk vrij was en meteen opgepakt op verdenking van het stelen van de scooters. Die vriend van mij heeft in eerste instantie de beslissing genomen om het te verzwijgen, maar omdat hij ook wel inzag dat als ie gepakt zou worden dat dan de straf alleen nog maar zwaarder zou worden, heeft ie zich uiteindelijk zelf aangegeven. Hij zit nu iig voor vannacht in de cel en wordt morgen verhoord. Wat ik me nu af vraag is hoe zwaar de straf zou kunnen zijn en wat de straf überhaupt zou kunnen gaan inhouden. Die vriend van mij is 23 en heeft nog nooit eerder iets gedaan, is nooit eerder in aanraking gekomen met justitie. Kan hij de gevangenis is gaan? Of is het niet ernstig genoeg wat hij gedaan heeft? Ik hoop dat ik er snel antwoord op krijg
Groetjes Anna
Groetjes Anna
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Op diefstal in vereniging staat in ieder geval een maximumstraf van 6 jaar.
Die wordt echter zelden opgelegd en is in deze dus ook niet verwachten.
Gezien de richtlijnen moet je denken aan een straf van 4 maanden gevangenisstraf geheel of gedeeltelijke voorwaardelijk.
Als je vriend echt geen strafblad heeft dan ligt een taakstraf + een voorwaardelijke gevangenisstraf alsmede een eventuele schadevergoeding in de lijn der verwachting.
Die wordt echter zelden opgelegd en is in deze dus ook niet verwachten.
Gezien de richtlijnen moet je denken aan een straf van 4 maanden gevangenisstraf geheel of gedeeltelijke voorwaardelijk.
Als je vriend echt geen strafblad heeft dan ligt een taakstraf + een voorwaardelijke gevangenisstraf alsmede een eventuele schadevergoeding in de lijn der verwachting.
Stay safe out there.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: stelen
Ik hoop dat hij heel zij leven de bak in kan want hij heeft mijn crossmotor en mijn scooters weg gehaald en das nie zo slim van hem.
Sorry dat ik het zeg, maar er zijn wel ergere dingen dan ditAnonymous schreef:Ik hoop dat hij heel zij leven de bak in kan want hij heeft mijn crossmotor en mijn scooters weg gehaald en das nie zo slim van hem.
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Klopt, maar iedereen moet wel gewoon met zijn poten van andermans spullen afblijven !!Julio schreef:Sorry dat ik het zeg, maar er zijn wel ergere dingen dan ditAnonymous schreef:Ik hoop dat hij heel zij leven de bak in kan want hij heeft mijn crossmotor en mijn scooters weg gehaald en das nie zo slim van hem.
Nou nou dat mag ook wel wat vriendelijker...Bert schreef:Klopt, maar iedereen moet wel gewoon met zijn poten van andermans spullen afblijven !!
-
Eigenaar TS
- Infopolitie Gast
Crossmotor Scooters
ANNA,
Tegen de tijd dat hij vrij komt heb jij al lang een andere vriend, en dat is misschien wel de mooiste straf die hij kan krijgen.
Tegen de tijd dat hij vrij komt heb jij al lang een andere vriend, en dat is misschien wel de mooiste straf die hij kan krijgen.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Re: Crossmotor Scooters
hee geinporum ---> ga jij ff lekker ergens anders spelen. etterbakken zijn hier niet gewenst.Eigenaar schreef:ANNA,
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Julio schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar er zijn wel ergere dingen dan dit
Zo, dat is een leuke voor morgen, voor mijn examenaangifte!
Ik denk dat je anders praat als het een keer jouw spulletjes betreft, Julio.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Re: Crossmotor Scooters
Van mij mag deze "gast" een ban krijgen.Eigenaar schreef:ANNA,
Van mij mag iedereen een eigen mening hebben, maar dan wel met respect voor elkaar. Ik los het voor deze keer anders op....
IP is gelogd, als "Gast" of "Eigenaar" nogmaals een dergelijke posting doet volgt een ban. Een menign geven is normaal, dat mag in nederland, maar als je dat respectloos doet ben je hier verkeerd.
IP is gelogd, als "Gast" of "Eigenaar" nogmaals een dergelijke posting doet volgt een ban. Een menign geven is normaal, dat mag in nederland, maar als je dat respectloos doet ben je hier verkeerd.
-
eigenaar TS
- Infopolitie Gast
Eigenaar staat er niet voor niets, ik ben namelijk de eigenaar van de spullen die gestolen zijn. Sommige mensen op dit forum begrijpen hoe het is als ze aan je spullen zitten. Van de vorige regel neem ik geen woord terug. Wat denk je hoe het is, als je zoon heeft ingeschreven voor een pinkster cross. En een stelletje van die randdiebielen stelen zijn motor, en alles dat er bij hoord. Alles is terecht, moet je niet zien hoe, daar kunnen we nog wel een paar duizend euro in steken.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast