Bekeuring niet ondertekend

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Bekeuring niet ondertekend

Ongelezen bericht door Gast »

Laatst werd ik aangehouden wegens te snel rijden, maar op de bekeuring bij "handtekening opsporingsambtenaar" staat geen handtekening. Kan ik hier een bezwaarschrift voor indienen? Is dit misschien een vormfout?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Je kan altijd een bezwaarschrift indiennen..... :wink: :wink:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Bert schreef:Je kan altijd een bezwaarschrift indiennen..... :wink: :wink:
Uiteraard Bert (en naturulijk Gast), maar het spijtige is dan denk ik dat mensen moeite doen voor het schrijven van een brief terwijl die bij het CJIB net zo kort als mijn antwoord van de tafel wordt geveegd. Een bezwaarschrift is JUIST een goeie mogelijkheid om een bepaalde verkeerssituatie of verkeersgedrag uit te leggen......niet om iets te zoeken om onder een bon uit te komen...wat uiteindelijk (en ik zeg er met klem bij, om deze reden dus) dus gewoon wordt weggegooid.... En dan is het zonde van de moeite en tijd van iedereen denk ik...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Yep, helemaal mee eens.

Even voor mijn gedachtengang. En misschien heb ik dat al eens eerder gevraagd. Maar vroeger werd een bekeuring toch ongeldig verklaard als deze onvolledig of verkeerd was ingevuld ?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Vroeger (dan praat je over de tijd vóór de WAHV of de Wet Mulder) was een bekeuring een proces-verbaal, was je als bestuurder geen betrokkene maar verdachte, met alle rechten en plichten. Toen moest je dus voor elke verkeersovertreding worden gehoord als verdachte en...nou ja, ik kan nog wel een hele tijd doorgaan met het vertellen van de ellende, maar je begrijpt de strekking denk ik. Als in die tijd dus een fout werd gemaakt bestond het wel als vormfout (of het nu om een vergeten handtekening ging of wat anders).

Ik denk echter dat met de invoering van de wet Mulder een hoop dingen ten goede zijn veranderd....en ik persoonlijk (maar dat is mijn mening) denk dat de burger errug blij mag zijn met deze wetgeving....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Ook op strafrechtelijk gebied zijn inmiddels diverse reparatie's uitgevoerd in de wetgeving dat een (echt) foutje van de verbalisant vrij eenvoudig zonder gevolgen gerepareerd kan worden of weggestreept kan worden.

Vormfouten hadden overigens voornamelijk betrekking op dagvaardingen. In die dagvaarding wordt namelijk aangegeven van welk strafbaar feit men wordt verdacht. Wordt dit feit niet juist omschreven of werden er verkeerde data en/of plaatsnamen gebruikt dan KON dit leiden tot een vrijspraak.
Al dit soort zaken kunnen echter tegenwoordig gerepareerd worden (in veel gevallen zelfs nog in hoger beroep).
Stay safe out there.
Gesloten