Ik heb overal al gezocht op internet en op de website van de politie of het is toegestaan om zo maar ergens te abseilen bijvoorbeeld van een verlaten bruggetje over het kanaal ofzo en dan naast het kanaal in de berm neer te dalen (dus niet boven een viaduct waar auto's rijden).
Ik vraag me af of dit gewoon is toegestaan en of daar regels voor zijn waar wel en waar je niet mag abseilen?
Wat hier de boetes van zijn waar het niet mag?
Hopenlijk kan iemand mij iets meer vertellen...
* Abseilen *
Moderator: Moderatorteam
-
Doggieman TS
- Infopolitie Gast
Ik weet niet zo of er een regelgeving voor is. Maar je moet het zo zien dat een brug of iets dergelijks eigendom is van iemand (persoon/bedrijf/overheid). Zorg dat je er achterkomt van wie de, bijvoorbeeld betreffende brug is en doe dan navraag bij die instantie.
Succes met een mooie sport (zelfs met een diensthond)
Doggieman
Succes met een mooie sport (zelfs met een diensthond)
Doggieman
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
In de meeste gemeenten is het verboden zie onderstaand artikel uit de algemene plaatselijke verordening:
Boete is 45 euroArtikel 2.4.4: Hinderlijk gedrag op of aan de weg.
1. Het is verboden:
A.op of aan de weg te klimmen of zich te bevinden op een beeld, monument, overkapping, constructie, openbare toiletgelegenheid, voertuig, hekheining of andere afsluiting, verkeersmeubilair en daarvoor niet bestemd straatmeubilair;
B. zich op of aan de weg zodanig op te houden dat aan weggebruikers of aan bewoners van nabij de weg gelegen woningen onnodig overlast of hinder veroorzaakt wordt.
2. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voorzover artikel 424, 426 bis, 431 van het Wetboek van Strafrecht, of artikel 5 van de Wegenverkeerswet van toepassing is.