Heb een discussie gehad met kennissen.
In een coffeshop wordt verkocht aan 18+
Jongeren dan 18+ laat, tegen vergoeding van brandstofkosten, hun vrienden die 18+ zijn softdrugs meenemen.
Vraag/ discussie is: Is hier sprake van een vriendendienst, of van een (verkapte) vorm van dealen.
Graag antwoord motiveren
dealer of niet
Moderator: Moderatorteam
-
k a TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast
**** Dan haal ik mijn bericht maar eens weg ....
Laatst gewijzigd door MarcH op 27 apr 2005, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
AartStaartjes TS
- Infopolitie Gast
Artikel 3
Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst II dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid.
binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
te telen, te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren
aanwezig te hebben
te vervaardigen.
Ligt uiteraard aan de hoeveelheid weed die wordt meegenomen voor de 18 minners
Misschien is dit het antwoord op je vraag?
Aart
Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst II dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid.
binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
te telen, te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren
aanwezig te hebben
te vervaardigen.
Ligt uiteraard aan de hoeveelheid weed die wordt meegenomen voor de 18 minners
Misschien is dit het antwoord op je vraag?
Aart
-
AartStaartjes TS
- Infopolitie Gast
Volgens mij was de vraag of de 18+ die drugs ging ophalen voor de 18- aangemerkt kon worden als dealer.SWAT schreef:Mogen 18- ers (soft)drugs hebben en gebruiken? Het antwoord hierop is van belang voor het antwoord op de vraag van de topicopener.
Maar als een 18-, dus minderjarige, drugs bij zich heeft valt tie volgens mij niet onder het gedoogbeleid. Tenminste niet in de regio waar ik werk. Drugs aantreffen bij een minderjarige is in onze regio altijd PV opmaken.
En vwb het gebruik van drugs.... Nergens in de wet is te vinden dat het gebruik van (soft)drugs verboden is !!!
Aart