Een bedrijfsauto heeft een naheffing (parkeerbelasting) opgelegd gekregen, tevens is de aanhangwagen waarop een raceauto stond tevens een naheffing (parkeerbelasting) opgelegd.
Kan en mag dit.
We komen dit nergens tegen in de wetgeving.
vr.gr. J F Hollander
opleggen naheffing op tweeassige aanhangwagen met eigen kent
Moderator: Moderatorteam
-
parkeerpolitie Zandvoort TS
- Infopolitie Gast
Uiteraard komt u dit nergens tegen. Een naheffingsaanslag is een gemeentelijke belastingmaatregel en u kunt het enkel in de plaatselijke parkeerverordening van de gemeente vinden waar de naheffingsaanslag is opgelegd.
In zijn algemeenheuid is het echter zo dat ui betaalt voor de ruimte die u inneemt, dus u betaalt per parkeerplaats. Als ik het goed begrijp is dus een auto met aanhanger bekeurd, los van elkaar (wat kan, immers de ahw heeft een ander kenteken dan het trekkend voertuig) Dit klopt inderdaad, immers, u nam (als ik het goed begrijp) inderdaad 2 plaatsen in beslag. In het verleden zijn er al veelvuldsig uitspraken geweest over deze materie, echter toen kreeg 1 voertuig 2 bekeuringen (vanwege het kenteken dus)
In zijn algemeenheuid is het echter zo dat ui betaalt voor de ruimte die u inneemt, dus u betaalt per parkeerplaats. Als ik het goed begrijp is dus een auto met aanhanger bekeurd, los van elkaar (wat kan, immers de ahw heeft een ander kenteken dan het trekkend voertuig) Dit klopt inderdaad, immers, u nam (als ik het goed begrijp) inderdaad 2 plaatsen in beslag. In het verleden zijn er al veelvuldsig uitspraken geweest over deze materie, echter toen kreeg 1 voertuig 2 bekeuringen (vanwege het kenteken dus)