Vermogen van bromfietsen/Scooters

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mart!jn TS
Infopolitie Gast

Vermogen van bromfietsen/Scooters

Ongelezen bericht door Mart!jn »

hallo,

ik heb laatst gehoord dat door een nieuwe europese wet het maximum vermogen van een bromfiets of scooter tot 4Kw is gesteld.
klopt dit?
de maximumsnelheid is nog steeds 45 km/h toch?
op een rollerbank word het vermogen in Kw gemeten.
als er nog bijvoorbeeld 1,5kw word gemeten, dan krijg je dus geen boete omdat het onder de 4kw zit. maar je kan met 1,5 kw wel veel harder dan 45 km/h.
krijg je nou een boete als je op de rollerbank komt met je scooter/bromfiets met een vermogen van 1,5kw, of niet? ik dacht van niet zolang je maar neit harder gaat dan 45 km/h
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

ik heb laatst gehoord dat door een nieuwe europese wet het maximum vermogen van een bromfiets of scooter tot 4Kw is gesteld.
klopt dit?
Ik heb het opgezocht en het klopt maar je zult je moeten houden aan een constructiesnelheid van 45km/u.
Dus je hebt er helemaal niks aan.
Op een rollerbank word het vermogen in Kw gemeten.
als er nog bijvoorbeeld 1,5kw word gemeten, dan krijg je dus geen boete omdat het onder de 4kw zit. maar je kan met 1,5 kw wel veel harder dan 45 km/h.
Bij een overtreding word er gekeken hoeveel KW bij welke snelheid hoort en daar krijg je een bekeuring voor.
Dus je snelheid word gemeten.
krijg je nou een boete als je op de rollerbank komt met je scooter/bromfiets met een vermogen van 1,5kw, of niet? ik dacht van niet zolang je maar neit harder gaat dan 45 km/h
Ja, met 1,5kw vermogen zul je een boete krijgen voor een constructiesnelheid van 68.65 (netto) km/u : 95 eurie
Mart!jn TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mart!jn »

maar dit is toch raar?
bijv een tractor, een groot vermogen zul je daarbij meten,
maar hij kan helemaal niet zo hard als bijvoorbeeld een renault laguna die minder vermogen heeft dan een tractor.
dus ze kunnen toch helemaal niets beginnen met een rollerbank, tenslotte meten ze het vermogen, maar zoals ik al zei, een tractor heeft heel veel, maar gaat lang niet zo hard.
ze kijken alleen welke maximum-snelheid je zou kunnen halen met dat vermogen.
hieruit zou toch op te maken zijn dat ze scooters alleen maar nog kunnen betrapt worden met Snelheidscontroles, immers bij 1,5 kw mogen ze toch geen boete geven?
wout TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door wout »

De discussie over kw op de rollentestbank is al meerdere malen gevoerd hier.
Zoek maar eens op rollentestbank of kijk eens in dit topic.
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Zal ik dan toch maar even een antwoord geven.
maar dit is toch raar?
bijv een tractor, een groot vermogen zul je daarbij meten
Je kan een appel niet met een peer vergelijken.
Een tractor is veel zwaarder dan een bromfiets.
ze kijken alleen welke maximum-snelheid je zou kunnen halen met dat vermogen.
Geloof me nou maar dat de snelheid ten opzichte van het vermogen klopt.
Wat moet je met al dat vermogen als je toch maar 45km/u mag ?
hieruit zou toch op te maken zijn dat ze scooters alleen maar nog kunnen betrapt worden met Snelheidscontroles, immers bij 1,5 kw mogen ze toch geen boete geven?
Dat is de Europese wetgeving waarover zelfs nog gestemt moet worden.
Dus voorlopig ben je met een vermogen van 1,5kw pakbaar.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Voor de laatste keer dan:

Hoewel het lijkt alsof het vermogen in Kw gemeten wordt is dit niet juist.
De rollentestbanken zijn namelijk omgebouwd tot snelheidsmeter. En aangezien hier al heel vaak over is gesproken wordt TS verzocht in de archieven cq de schatkist te duiken.

Topic gesloten.
Gesloten