verkeerd adres op rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jo TS
Infopolitie Gast

verkeerd adres op rijbewijs

Ongelezen bericht door Jo »

Ze hebben mij laats staande gehouden en bekeurd, de agent heeft het adres dat vermeld staat op het rijbewijs genoteerd.
Dit adres klopt niet meer.
Mijn vragen zijn:
1 is er nu een fout op het pv zodat ik deze niet hoef te betalen?

2 Klopt het dat het strafbaar is om het verkeerde adres op je rijbewijs te hebben staan?
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Het is niet strafbaar om niet je huidige adres op je rijbewijs te hebben staan.

Had de agent jou gevraagt of de gegevens nog klopten en had je bevestigt, dan was je wel het haasje geweest, aangezien je dan gewoon een 'valse naam' opgaf. (adres, geboortedatum etc. valt hier ook onder)
Art. 435 Wetboek van strafrecht
Met geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:
4°. hij die, door het bevoegd gezag naar zijn identiteitsgegevens gevraagd, een valse naam, voornaam, geboortedatum, geboorteplaats, adres waarop hij in de basisadministratie persoonsgegevens als ingezetene staat ingeschreven of woon- of verblijfplaats opgeeft.
Beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

Ook niet slim van de agent, als hij niets heeft gevraagd en klakkeloos de gegevens van het rijbewijs heeft genoteerd, want op de bon verklaart hij letterlijk met zoveel woorden: "Verdachte/betrokkene gaf, daarnaar gevraagd, op" en dan gevolgd door de genoteerde persoonsgegevens.

Het is dus altijd verstandig om bij het noteren van de gegevens naar een aantal zaken te vragen, zoals Tweede en derde voornaam voluit en of het adres nog steeds juist is, maar goed, die vragen kennen wij allemaal.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Beamer schreef: want op de bon verklaart hij letterlijk met zoveel woorden: "Verdachte/betrokkene gaf, daarnaar gevraagd, op"
En als ik nu een overtreding zie, waarbij het even niet mogelijk is de betrokkene/ VE staande te houden, maar mij is ambthalve alle personalia bekend van de betrokkene/ VE. Moet ik dat zinnetje dan gewoon doorstrepen?
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Dan bekeur je em op kenteken en vul je dus de personalia niet in......alleen bij staandehouding vraag je deze en vermeld je deze op het bonnetje.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Allemaal mooie antwoorden, maar wie van de aspiranten geeft topicstarter nu antwoord op haar vragen?????
Beamer TS
Infopolitie Gast

Je hebt gelijk Leo, maar op een van de vragen is al een antwoord gegeven, nl. dat het niet strafbaar is als er een onjuist adres op het rijbewijs staat (omdat je verhuisd bent en dus niet een verkeerd adres opgeven bij het verkrijgen van het rijbewijs). Als je maar wel je nieuwe adresgegevens bij de gemeente hebt doorgegeven, zodat je onder je juiste adres in het GBA bent opgenomen.

Het proces-verbaal of de aankondiging van beschikking wordt ook niet ongeldig als er een onjuist adres op vermeld staat. Op een bepaald moment wordt het juiste adres toch wel achterhaald, als GBA wordt geraadpleegd.
Beamer TS
Infopolitie Gast

Roland schreef:
Beamer schreef: want op de bon verklaart hij letterlijk met zoveel woorden: "Verdachte/betrokkene gaf, daarnaar gevraagd, op"
En als ik nu een overtreding zie, waarbij het even niet mogelijk is de betrokkene/ VE staande te houden, maar mij is ambthalve alle personalia bekend van de betrokkene/ VE. Moet ik dat zinnetje dan gewoon doorstrepen?
Ja, formeel zou je dan dat zinnetje moeten/kunnen doorstrepen en bij personalia conform "GBA" moeten vermelden.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

thijeleo schreef:Allemaal mooie antwoorden, maar wie van de aspiranten geeft topicstarter nu antwoord op haar vragen?????
Beamer schreef:Het proces-verbaal of de aankondiging van beschikking wordt ook niet ongeldig als er een onjuist adres op vermeld staat.
Beetje gedegradeerd Beamer? :D:D:D:D
Beamer TS
Infopolitie Gast

Ach ja, ik durf me ook kwetsbaar op te stellen, Leo...
(sorry, eerlijk gezegd niet goed gelezen :D :lol: :D :lol:
Gesloten