Buitenlandse dienstauto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
rayzzzz TS
Infopolitie Gast

Buitenlandse dienstauto

Ongelezen bericht door rayzzzz »

Mijn vraag is of ik met een Nederlands rijbewijs van mijn Duitse baas
een Duitse bedrijfsauto(luxe-auto) in Nederland alszijnde prive auto besturen mag.?
Volgens mij is het niet toegestaan en heb ik de auto bij de grens achter te laten,,is dat juist?

yours truly Rayzzzz
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Re: Buitenlandse dienstauto

Ongelezen bericht door Julio »

rayzzzz schreef:....Mijn vraag is of ik met een Nederlands rijbewijs van mijn Duitse baas....
Dus het rijbewijs is van je baas...Dan mag je zeker al niet rijden, als je zelf geen rijbewijs hebt.
Gast TS
Infopolitie Gast

Re: Buitenlandse dienstauto

Ongelezen bericht door Gast »

Julio schreef:
rayzzzz schreef:....Mijn vraag is of ik met een Nederlands rijbewijs van mijn Duitse baas....
Dus het rijbewijs is van je baas...Dan mag je zeker al niet rijden, als je zelf geen rijbewijs hebt.
Sorry julio,de vraagstelling is dan verkeerd gesteld,,het is wel mijn rijbewijs en de vraag is of ik daarmee een duitse bedrijfsauto in nederland prive mag besturen..
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Zou niet weten waarom dat niet zou mogen. Het is toch een europees rijbewijs? zolang je hier woont mag je er m.i. gewoon mee rijden. Je baas zal mogelijk wel eea verzekeringtechnisch moeten werken maar volgens mij is dat ook europees ingedekt.
Beagle
Lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 47

Ongelezen bericht door Beagle »

Ik dacht altijd dat je als inwoner van Nederland niet in een auto mag rijden die in Duitsland geregistreerd staat.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Iemand die ik ken doet het ook...Heeft er nog geen problemen mee gehad voorzover ik weet.
Beagle
Lid
Agent
Brigadier
Geslacht:

Ik zat ernaast. Heb dit gevonden op Autoweek.nl
Duitse auto lenen

We zouden de spullen van mijn Duitse vriend naar Nederland verhuizen, maar mijn auto ging kapot. De vader van mijn vriend zegt dat we zijn auto wel even mogen lenen. Mijn vriend heeft geen rijbewijs. Mag ik in die Duitse auto rijden? Bij de politie zeggen ze van wel, als ik een geldig rijbewijs en geldige verzekeringspapieren kan tonen. Maar uit diverse antwoorden in deze rubriek heb ik begrepen dat het niet mag. Hoe zit het nou?
Mevrouw Jansen

Bij u gaat het slechts om enkele dagen rijden in een auto met buitenlands kenteken. En inderdaad, zolang u een geldig Nederlands rijbewijs kunt overleggen en de verzekeringspapieren in orde zijn, is dat geen probleem. De voertuigverplichtingen, zoals bijvoorbeeld het betalen van de motorrijtuigenbelasting, zijn voor u in dit geval niet van toepassing. Als het goed is, heeft men in het land van herkomst daaraan voldaan. (IB)
Beagle
Lid
Agent
Brigadier
Geslacht:

Nu vind ik op diezelfde site weer een heel ander antwoord
Dat mag toch niet!

De zoon van een kennis van me woont in Duitsland. Maar hij is vaak op reis en stalt zijn Mercedes met Duits kenteken dan zolang bij zijn vader. En die rijdt er af en toe in. Maar dat mag toch helemaal niet?
D. Nijman

Het is aan Nederlands ingezetenen in principe niet toegestaan te rijden in Nederland met een auto met buitenlands kenteken. Op deze regel zijn echter uitzonderingen. Als de eigenaar van de auto óók in die auto zit, mag het wel. En het wordt meestal ook nog toegestaan als de eigenaar zich in directe omgeving van de auto bevindt. Maar wat u beschrijft mag inderdaad niet. (AJ)

Deze 'vraag & antwoord' is eerder gepubliceerd in AutoWeek nr. 44 van 2003.
Ik weet het nu ook niet meer, het is nu wachten op antwoord van de experts
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

[cynisme]het zal wel niet mogen omdat de nederlandse overheid dan weer belastinggeld misloopt...en als we geld mislopen mag het opeens niet meer....;-)[/cynisme]
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Het was even zoeken, maar ik denk dat ik wat heb gevonden:
Vrijstelling van BPM (6.1)
Om in aanmerking te komen voor vrijstelling van BPM moet u een verzoek indienen bij de Belastingdienst/Douane. U kunt vrijstelling krijgen als u in Nederland woont en een van de volgende situaties is van toepassing:

- U heeft een personenauto of een motorrijwiel met een buitenlands kenteken en deze is door uw buitenlandse werkgever aan u ter beschikking gesteld.

- U heeft een personenauto of een motorrijwiel met een buitenlands kenteken en u heeft zelf een onderneming in het buitenland.

Daarnaast is onder bepaalde voorwaarden vrijstelling mogelijk als u naar Nederland verhuist.
http://www.belastingdienst.nl/9229237/dl/bpm021056.htm
rayzzzz TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rayzzzz »

Mag ik jullie allemaal danken voor jullie moiete die voor mij gedaan is..
In ieder geval weet ik nu veel meer en zal idd zoals Andre zegt ,mijn werkgever de Nederlandse balastingdienst/douane laten inlichten.
Zal hun van hun wel de nodige papieren cq vrijstellingen verkrijgen.

[off-topic]Vindt trouwens dat jullie een heel mooi php forum beheren.
Zelf zijn we ook sinds kort met 3en met een php forum bezig,waar ik hoofdmoderator ben ,dat wellicht onder een ander genre valt als dit hier.Wij zitten meer in de vermaak sectie.Arcade games en gezeliig babbelen.

Best regards en misschien tot kijks Rayzzzzzzzzzz
Gesloten