Vervoer vlaggenmast

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
J. Dalm TS
Infopolitie Gast

Vervoer vlaggenmast

Ongelezen bericht door J. Dalm »

Ooit eens begrepen dat er uitzonderingsregels m.b.t. uitsteeklengtes (voor/achter) t.b.v. het vervoer van een vlaggenmast boven op de auto. Is dat zo, ofwel mag ik een vlaggenmast van 7 meter lengte vervoeren op een auto van 4 meter lengte?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

nee, hij mag aan de voorkant niet uitsteken.

Aan de achterkant slechts een meter. Dat gaat dus niet lukken
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Allereerst mag de lading alleen vervoerd worden op een lastdrager. De lading moet voorst goed zijn bevestigd en "in balans" liggen.

Voor een in lengte ondeelbare lading geldt:
De lading mag naar achteren niet meer dan 5 meter achter de achterste as uitsteken;
De lading mag naar voren niet meer dan 3,50 meter voor het hart van het stuurwiel uitsteken.
De lading die meer dan 1 meter naar achter uitsteekt moet zijn gemarkeerd met een daartoe bestemd bord.

Een vlaggenstok van 7 meter op een auto van 4 meter gaat dus goed lukken.

Sorry Gijs. :D
Laatst gewijzigd door Mofkap op 20 apr 2005, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Dalm TS
Infopolitie Gast

Vervoer vlaggenmast

Ongelezen bericht door Jan Dalm »

gvdbor schreef:nee, hij mag aan de voorkant niet uitsteken.

Aan de achterkant slechts een meter. Dat gaat dus niet lukken
Nog eens even verder gekeken dan mijn neus lang is, in het theorieboekje (rijbewijs) van mijn dochter staat weldegelijk een uitzonderingsregel genoemd voor lange niet deelbare ladingen, waaronder dus ook een vlaggenmast. Aan de voorkant mag niet meer uitsteken dan 3.50 meter voor het hart van het stuurwiel en aan de achterkant niet meer dan 5 meter achter de achterste as van de auto. Ik mag dus zelfs met mijn auto van 4 meter lengte een vlaggenmast van zo'n 11 meter vervoeren. Nu lijkt me dat niet raadzaam, maar 7 meter moet dan toch wel lukken!!
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

ik vind het best
Beagle
Lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 47

Ongelezen bericht door Beagle »

nee, hij mag aan de voorkant niet uitsteken.
Dit geldt toch wel voor aanhangwagens?
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

Inderdaad, Beagle bij een aanhangwagen mag lading niet aan de voorkant uitsteken. 8)
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Uw redenatie van '11 meter' kan ik niet helemaal volgen, maar zoals al aangegeven moet de mast gemarkeerd zijn met een officieel bord. Dit mag dus niet, en bij een vlaggemast zou ik het ook nooit accepteren, een rood lintje of een geel t-shirt zijn.. :wink:

De zichtbaarheid van een vlaggemast laat namelijk (in lengterichting) ernstig te wensen over en ik zou er, als motorrijder, ook niet graag mee geconfronteerd worden... :shock:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Beagle
Lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 47

Ongelezen bericht door Beagle »

Uw redenatie van '11 meter' kan ik niet helemaal volgen,
Ik denk dat hij/zij bedoelt: 3.5 meter(v.a. hart stuurwiel) + 5 meter(achterkant)+ 2-2.5 meter (het stuk tussen hart stuurwiel en achterkant) en dan kom je op +/- 11 meter. Nog een advies voor die meneer/mevrouw: Kijk uit met het bochtenwerk, je hebt achter een flinke uitzwaai!
Gesloten