alcoholcontrole
Moderator: Moderatorteam
-
Henk a TS
- Infopolitie Gast
alcoholcontrole
Ik kom uit een cafe en wil een cd uit de auto halen ik zit in de auto
komt een politiebusje aan en moet ik blazen te hoog natuurlijk maar ik was niet van plan om weg te rijden volgens hun wel ,wat kan ik hiermee.
Henk
komt een politiebusje aan en moet ik blazen te hoog natuurlijk maar ik was niet van plan om weg te rijden volgens hun wel ,wat kan ik hiermee.
Henk
-
hank a TS
- Infopolitie Gast
Re: alcoholcontrole
Henk a schreef:Ik kom uit een cafe en wil een cd uit de auto halen ik zit in de auto
Henk
Mijn rijbewijs is ingevorderd
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
De zitting afwachten en eventueel in beroep gaan als u het niet eens bent met de uitspraak.
Voor een teruggave van het rijbewijs moet u contact opnemen met het parket. De officier van justitie moet binnen een aantal dagen een beslissing nemen of u het rijbewijs terugkrijgt of niet.
Voor een teruggave van het rijbewijs moet u contact opnemen met het parket. De officier van justitie moet binnen een aantal dagen een beslissing nemen of u het rijbewijs terugkrijgt of niet.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
henk a TS
- Infopolitie Gast
Ik had wel de sluetel in het stopcontact anders werkt mij cd speler nietHenk a schreef:Ik kom uit een cafe en wil een cd uit de auto halen ik zit in de auto
Henk
volgens hun was dit een nieuwe wet
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
henk a schreef:Ik had wel de sleutel in het stopcontact anders werkt mijn cd speler nietHenk a schreef:Ik kom uit een cafe en wil een cd uit de auto halen ik zit in de auto
Henk
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
De motor draaide niet de sleutel was eenmaal omgedraaid henkJan Oostrom schreef:Maar draaide de motor?? Sleutel in het contact is soms nodig om andere apparatuur in werking te kunnen stellen.henk a schreef:Ik had wel de sluetel in het stopcontact anders werkt mij cd speler nietHenk a schreef:Ik kom uit een cafe en wil een cd uit de auto halen ik zit in de auto
Henk
Zoals ik het zie is die draaiende motor belangrijk want dan mag?/kan? men ervan uit gaan dat u van plan bent te gaan rijden.
gr,
Jan
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Even puur afgaande op de situatie:
iemand zit in de auto. Auto staat stil, heeft ook niet gereden. Dan is er mi sprake van aspirant bestuurder.
Die kan wel een rijverbod opgelegd krijgen maar geen verbaal voor rijden onder invloed.
Anders zou het zijn wanneer er sprake is van poging. Oftewel de bestuurder is te dronken om weg te rijden en het rijden wordt hem belet nog voordat hij daadwerkelijk heeft kunnen gaan rijden.
Daar is inderdaad jurisprudentie van, Hoge Raad, 17 sep. 2002.
In dat geval is bovenstaande wel mogelijk.
Het is echter heel moeilijk om op beschreven situaties een juist oordeel te geven zonder de gegevens van de betreffende verbalisanten erbij te hebben.
Niet zelden blijkt dat een en ander toch iets anders is gelopen. Zo is ook op dit forum al eens gebeurd.
Ik reageer dus niet op de stelling van TS maar op een fictief gegeven zoals boven omschreven.
iemand zit in de auto. Auto staat stil, heeft ook niet gereden. Dan is er mi sprake van aspirant bestuurder.
Die kan wel een rijverbod opgelegd krijgen maar geen verbaal voor rijden onder invloed.
Anders zou het zijn wanneer er sprake is van poging. Oftewel de bestuurder is te dronken om weg te rijden en het rijden wordt hem belet nog voordat hij daadwerkelijk heeft kunnen gaan rijden.
Het is echter heel moeilijk om op beschreven situaties een juist oordeel te geven zonder de gegevens van de betreffende verbalisanten erbij te hebben.
Niet zelden blijkt dat een en ander toch iets anders is gelopen. Zo is ook op dit forum al eens gebeurd.
Ik reageer dus niet op de stelling van TS maar op een fictief gegeven zoals boven omschreven.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Er zijn wat zaken bekend waarin men poging rijden onder invloed ten laste heeft gelegd. Dit feit is nog niet zo heel erg bekend en er zijn voor en tegenstanders van.
Persoonlijk houd ik er wel van om voor wat nieuws te gaan en ik weet dat er meer collega's zijn die zaken op een andere wijze aanpakken. Anderen zijn wat meer behoudend en houden aan als er gereden is onder invloed.
Mijn redenatie:
Poging doodslag is strafbaar, waarom poging rijden onder invloed niet?
En de sleutel in het contact kan gezien worden als een begin van uitvoering.Artikel 45 Strafrecht.
Poging tot misdrijf is strafbaar, wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard.
Persoonlijk houd ik er wel van om voor wat nieuws te gaan en ik weet dat er meer collega's zijn die zaken op een andere wijze aanpakken. Anderen zijn wat meer behoudend en houden aan als er gereden is onder invloed.
Mijn redenatie:
Poging doodslag is strafbaar, waarom poging rijden onder invloed niet?
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik heb geen procesverbaal meegekregen anders zou ik daar uit citeren henkgvdbor schreef:Even puur afgaande op de situatie: