politiekeuring en visus

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Burger TS
Infopolitie Gast

politiekeuring en visus

Ongelezen bericht door Burger »

Hallo mensen,

Ik heb een vraagje. Ik sta nu op het punt te solliciteren voor niveau 4 en niveau 5. Op internet las ik alleen dat je ogen aan bepaalde eisen moet voldoen. Ik draag lenzen en zie daar erg goed mee (visus is 1) maar zonder deze lenzen voldoen mijn ogen niet aan het vereiste (waarschijnlijk). Ik vraag me af wat de reden is dat je ogen aan een bepaalde eis moeten voldoen. Ik zie namelijk alles erg goed met lenzen en ik zie ook geen problemen.
Als mijn ogen te slecht zijn, zou ik deze wel willen laseren, als dit mogelijk is. Alleen zou ik dit alleen willen doen als ik door de keuring ben en niet van te voren. Anders blijkt later dat ik er toch niet door men en mijn ogen daar speciaal voor heb gelaserd. Daar vind ik het te duur voor. Ook vraag ik me af of ik me ogen kan laten laseren als ik door de rest van de testen heen ben gekomen of is het dan te laat en moet het vante voren?

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven op deze vragen.
Al vast bedankt
Kim
Chris H TS
Infopolitie Gast

Re: politiekeuring en visus

Ongelezen bericht door Chris H »

gast schreef:Ik vraag me af wat de reden is dat je ogen aan een bepaalde eis moeten voldoen. Ik zie namelijk alles erg goed met lenzen en ik zie ook geen problemen.
Lenzen en brillen zijn hulpmiddelen om beter te kunnen zien. Ik kan me voorstellen dat, en ik noem maar even een zijstraat, tijdens een worsteling een bril van je hoofd af kan vallen, of een lens uit je oog loskomt. In dat geval is het van belang dat je redelijkerwijs nog kunt zien.
Als mijn ogen te slecht zijn, zou ik deze wel willen laseren, als dit mogelijk is. Alleen zou ik dit alleen willen doen als ik door de keuring ben en niet van te voren.
Met een visus van tenminste 0.25 op elk oog zonder hulpmiddelen (dus zonder bril of lenzen) kom je zonder problemen door de keuring - als je hieronder zit niet. Het beste kan je van te voren even langs je oogarts gaan om dit te laten meten, dan weet je meteen waar het op staat en hoef je niet een dure behandeling te ondergaan die later misschien niet nodig bleek.
Gesloten