hallo,
ik ben een renault clio uit 1995 daar zitten voor wat ze noemen verstralers op in de handlleiding worden ze nevelstralers genoemd. Mag deze verlichting gebruitk worden? Zo ja wanneer dan?
verlichting
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Een 'verstraler' valt gewoon onder 'groot licht'.
Een 'nevelstraler' doet mij echter weer aan een mistlamp denken...
Het lichtbeeld kan uitkomst bieden maar ook de code die in het glas is ingeslagen.
Een 'B' of een 'F' geven heel duidelijk aan dat u met mistlichten te maken heeft.
De verstralers mag u niet overdag gebruiken en bij het 'kort volgen' of 'tegemoetkomen' van ander verkeer.
De mistlampen mag u gebruiken bij een zicht minder dan 200 meter. (tenminste, in Nederland
)
Een 'nevelstraler' doet mij echter weer aan een mistlamp denken...
Het lichtbeeld kan uitkomst bieden maar ook de code die in het glas is ingeslagen.
Een 'B' of een 'F' geven heel duidelijk aan dat u met mistlichten te maken heeft.
De verstralers mag u niet overdag gebruiken en bij het 'kort volgen' of 'tegemoetkomen' van ander verkeer.
De mistlampen mag u gebruiken bij een zicht minder dan 200 meter. (tenminste, in Nederland

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
-
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Ezelsbruggetje is iets te makkelijk geformuleerd, hoor...
Dat is namelijk de richtlijn die de rechtspraak (en dus ook de OvJ) hanteert voor de vervolgings...
Verder heb je natuurlijk gelijk...

Dat is namelijk de richtlijn die de rechtspraak (en dus ook de OvJ) hanteert voor de vervolgings...

Verder heb je natuurlijk gelijk...

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk