Vreemde dienstauto
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Vreemde dienstauto
Hallo,
Ik zag laatst een vreemde dienstauto rijden met alleen de kleur wit en blauw, een 1 klein zwaailampje op het dak.
Volgens mij was het een Opel Meriva.
Waar is dit voor?
Als ik een foto kan vinden (of maken) zal ik hem er later bij posten.
Ik zag laatst een vreemde dienstauto rijden met alleen de kleur wit en blauw, een 1 klein zwaailampje op het dak.
Volgens mij was het een Opel Meriva.
Waar is dit voor?
Als ik een foto kan vinden (of maken) zal ik hem er later bij posten.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
- olle-griese
- Superlid
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
En doordat ze er 'uitzien' als 'echte politieauto's' wordt er veel geld bespaard aan BPM en allerlei andere belastingen...
En dat is inderdaad de hoofdreden voor een dergelijke 'aankleding'...
En dat is inderdaad de hoofdreden voor een dergelijke 'aankleding'...

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
In Twente gebruiken we die wagens (inderdaad een Meriva) voor allerlei doeleinden, bijvoorbeeld voor de wjkagent. De auto's zijn niet bepantserd en de uitrusting is inderdaad wel wat minder uitgebreid. Vergis je echter niet, de personen die er in rijden zijn 99% politieagenten en dus is de kans op een bekeuring (bij een overtreding) 99% aanwezig.
De belastingtechnische draai is ook een reden voor deze auto's.
Auto's MET striping betalen namelijk geen BPM.
Hierdoor kunnen de korpsen meer auto's aanschaffen en zo dus meer blauw op straat brengen. [/img]
De belastingtechnische draai is ook een reden voor deze auto's.
Auto's MET striping betalen namelijk geen BPM.
Hierdoor kunnen de korpsen meer auto's aanschaffen en zo dus meer blauw op straat brengen. [/img]
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Dit kunnen auto's van de 'interne postbezorging', de 'vreemdelingendienst', ed zijn...
Wel politieauto's, maar niet belast met de basispolitiezorg en daarom zijn ze bewust 'anders' uitgevoerd.
Wel politieauto's, maar niet belast met de basispolitiezorg en daarom zijn ze bewust 'anders' uitgevoerd.

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk