Voorwaardelijke rijontzegging

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ronald
Infopolitie Gast

Voorwaardelijke rijontzegging

Ongelezen bericht door Ronald »

Onlangs ben ik veroordeeld tot een voorwaardelijke rijontzegging van 4 maanden met een proeftijd van 2 jaar. Deze straf heb ik gekregen voor het overschrijden van de maximum snelheid met meer dan 30 km.

Wordt de voorwaardelijke straf ook omgezet in onvoorwaardelijk als ik wordt bekeurd voor bijvoorbeeld een parkeerfout of een overschrijding van de maximum snelheid met 5 km, of 20 km?

Hoe voorzichtig moet ik nu zijn?
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Nee, daar hoeft u (terecht) niet bang voor te zijn.

De overtreding die is gepleegd viel niet meer binnen het zogenaamde Mulder-traject. Snelheidsoverschrijdingen lager dan 30 km/h en 40 km/h op snelwegen.

De snelheidsovertreding die u heeft gepleegd is dus afgehandeld via het ouderwetse strafrecht en dit is een 'geregistreerde' overtreding. Lees: een soort van strafblad...

Zolang u dus kleine snelheidsovertredingen pleegt die via Mulder worden afgehandeld, en dus ook parkeerboete's ed, kunt u niet in de problemen komen... Deze overtredingen worden namelijk niet in een 'strafblad' geregistreerd.

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Gesloten