boete

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

k a
Infopolitie Gast

boete

Ongelezen bericht door k a »

ik heb enige tijd geleden een bekeuring gekregen en nu komt er dus een acceptgiro van cjib met als verzenddatum 11 maart en vervaldatum 18 maart, dit terwijl er op de achterkant staat dat je rekening moet houden dat een bank 2 weken nodig kan hebben om dit te verwerken. dit was overigens een bedrag van 280 euro opgelegd door ovj
Michael
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht: Man
Leeftijd: 48

Ongelezen bericht door Michael »

Gewoon de boete betalen.
Het lijkt mij sterk dat het CJIB meteen op 19 maart een aanmaning stuurt.

Als dit wel het geval is zal er waarschijnlijk onder aan de brief staan dat deze als niet geschreven mag worden opgevat indien u het geld al heeft overgemaakt.
k a
Infopolitie Gast

boete

ik heb hierover een brief gestuurd naar de ovj en deze schreef dat iendien er niet tijdig betaald wordt er tot dagvaarding wordt overgegaan.
deze boete ging om een wapenstok die ik in de auto had omdat ik bedreigd word door een crimineel familielid en toen ik aangifte wilde doen werd mij verteld dat men niets voor mij kon doen, vandaar dat ik deze wapenstok in de auto had. ik vind het eigenlijk niet kunnen dat wanneer je aangifte wilt doen van bedreiging niet serieus wordt genomen maar als je dan iets hebt voor jezelf tegen een gevaarlijke gek te verdedigen je zo'n hoge boete krijgt en wanneer je deze niet kunt betalen(in mijn geval op zo'n korte termijn) er strafvervolging volgt dit terwijl ik politie en justitie het hele verhaal heb uitgelegd, als de politie mij en mijn vriendin niet beschermt wie doet dit dan wel?
Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Julio
Leeftijd: 37

Re: boete

Ongelezen bericht door Julio »

k a schreef: ...ik vind het eigenlijk niet kunnen dat wanneer je aangifte wilt doen van bedreiging niet serieus wordt genomen....
Wie zegt dat u niet serieus wordt genomen?
De politie kan inderdaad niet meteen wat doen, er zal eerst een en ander onderzocht moeten worden.

Zou u het leuk vinden als ze u aanhouden voor bedreiging, zonder dat u dat gedaan heeft?
k a
Infopolitie Gast

zeker is het niet leuk om onterecht aan te worden gehouden, maar we werden NIET serieus genomen. we werden weggestuurd zonder echt aangehoord te worden en we moesten ons geen zorgen maken want blaffende honden bijten niet.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Er ontgaat mij kennelijk iets.

Er wordt bij u een wapenstok in beslag genomen (terecht, u mag deze niet pakklaar in de auto hebben).

U krijgt vervolgens een acceptgirokaart met verzenddatum 11 maart (dat was dus gisteren) met een vervaldatum op 18 maart.

U schrijft vervolgens een brief en krijgt van de officier van justitie een antwoord.

Vandaag is het 12 maart. Hoe snel heeft u die brief geschreven en wat nog veel interessanter is, hoe snel moet de officier van justitie dan wel niet geantwoord hebben.

Tante Post doet heel erg haar best om post zo snel mogelijk om de plaats van bestemming te krijgen, maar zo snel durven ze niet eens over te dromen.

Maar zoals ik al begon: kennelijk ontgaat mij iets.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Scherp! :D

Mijn complimenten... :wink:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Kaat
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kaat »

Mij ontgaat er nog iets, graag herstel als ik het mis heb, ze hebben u staande gehouden voor een bepaald doel....lijkt mij, ook daarbij hebben ze uw wagen doorzocht...en vonden die wapenstok.

Welke reden was het dat de agenten uw wagen moesten of wilde doorzoeken?
Lag de wapenstok in het zicht, en voor het grijpen?

Misschien denk ik dan iets verder terug, ik vroeg het me af....
k a
Infopolitie Gast

boete

inderdaad klopt de verzenddatum niet helemaal, dit snapte ik ook niet, de acceptgiro kwam 2 dagen eerder maar er staat bovenaan zo'n brief een verzend- en vervaldatum, de verzenddatum was 11 maart en vervaldatum 18 maart volgens die brief, maar ja overheid mag fouten maken he? als burgers dat doen kost dat een half maandinkomen.
en de reden tot controle?

een verkeerscontrole volgens de beide heren en nee de stok lag niet in het zicht een van de "heren" opende mijn deur en voor ik het wist had hij hem te pakken.
maar goed er wordt nu weer volop commentaar gegeven op wat ik wel niet allemaal fout doe maar het feit blijft de reden dat dit ding in de auto ligt, namelijk omdat de politie zijn werk niet doet.
en voor degenen die vinden dat de politie het te druk heeft, is een bedreiging niet ernstiger dan een parkeerbon? blijkbaar niet want sta maar eens 5 minuten fout geparkeerd, heb je meteen een bon, alsof ze in de bosjes verstopt zijn en er ineens uit komen. maar goed als ik een overtreding bega en word daarvoor beboet dan betaal ik dat gewoon maar in dit geval bescherm ik mijn vriendin en mij omdat de politie hier geen zin in heeft, maar ja daar zal wel weer het nodige commentaar op komen want het valt mij op dat in de ogen van collega's politiemensen perfect zijn en altijd gelijk hebben.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

Ongelezen bericht door Frans »

Volgens mij zijn bij dit soort boetebedragen opgelegd door de OvJ inderdaad termijnen van een week aan de orde. Niks mis mee dus. Voor de 18e overmaken en er is niets aan de hand. Voor de rest rammelt er hier en daar inderdaad nogal wat aan het verhaal...

Het tweede deel van de vorige reply is al helemaal niet terzake doende...een parkeerbon wordt geschreven door parkeercontroleurs. Zie voor eventuele info daarover bijvoorbeeld http://www.stadstoezicht.nl/.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

2 dagen eerder.
verzenddatum 9 maart dus
ontvangen op 10 maart
voor 5 uur brief op de post.
11 maart op bureau OvJ
OvJ antwoordt ogenblkikkelijk
tante pos bezorgt antwoord op 12 maart.
K.a schrijft ons eind van de middag.

Ik denk gezien de korte termijn tussen 11 maart en 18 maart, dat briefwisseling bij de eerste acceptgiro hoorde en dat er nu sprake is van een aanmaning omdat de betaaltermijn overschreden is.

Dat de betaling twee weken onderweg kan zijn komt door de verzending per post naar het eigen bankkantoor en vandaar het verdere transport van de acceptgiro naar de verwerkingscentrale.
Als u p.o. via Internet bankieren betaald, of per telefonische overboeing, dan zal de betaling nog ruim op tijd binnen zijn bij de OvJ.

De reden dat u een wapenstok bij u had is voldoende voor de boete.
Het waarom van het bij u hebben van de wapenstok is niet een voldoende verweer.
Wellicht dat u het waarom eens aan kunt kaarten bij uw eigen 'vertrouwde' wijkagent.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

Even voor de duidelijkheid. Dit is geen boete, dit is een schikkingsbedrag van de OvJ. Meneer hoeft niet te betalen, en al helemaal niet voor de 18e..... Als hij de schikking echter accepteert, moet ie dat dus WEL voor de 18e doen...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Bedankt.

Dat was een ommissie in mijn burgerkennis.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

:wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Kaat
Infopolitie Gast

Re: boete

Ongelezen bericht door Kaat »

k a schreef:maar goed er wordt nu weer volop commentaar gegeven op wat ik wel niet allemaal fout doe maar het feit blijft de reden dat dit ding in de auto ligt, namelijk omdat de politie zijn werk niet doet.
Nu kan dit natuurlijk een hele discussie worden, maar ik denk niet dat u beseft waar de politie dagelijks mee bezig is.

Het enige wat ik er eigenlijk van wil zeggen, is dat als u eigen rechtertje gaat spelen het nog verder uit de hand gaat lopen, in sommige gevallen kan ik me voorstellen dat mensen eigen recher gaan spelen, maar in uw geval eigenlijk niet!

Ik vind het nogal bot over komen zoals u reageert, en ik krijg de indruk dat u er zich niet van bewust bent dat er dagelijks zulke dingen op het buro liggen waar de politie wetmatig niet veel mee kan.
Gesloten