Beste mensen, tegenwoordig moet je als je met een aanhangertje van
minder dan 750kg totaal gewicht een mistachterlicht hebben.
Moet je nou als met de motor met zijspan rijdt en daar achter een klein aanhangertje ook een mistachterlicht hebben?
Voor aanhangers achter motorfietsen, bromfietsen, etc, is er geen verplichting tot een mistachterlicht op de aanhanger.
Simpelweg omdat het voor het trekkend voertuig ook al geen verplichting is. Ze kunnen het dan niet maken om het voor de aanhanger wel verplicht te stellen...
Het mag wel, dus als je je geroepen voelt...
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
zijlvaart67 schreef:Voor aanhangers achter motorfietsen, bromfietsen, etc, is er geen verplichting tot een mistachterlicht op de aanhanger.
Simpelweg omdat het voor het trekkend voertuig ook al geen verplichting is. Ze kunnen het dan niet maken om het voor de aanhanger wel verplicht te stellen...
Ja Koen, waarom een mistachterlicht op een motorfiets niet (Europees) verplicht is, dat is mij ook een raadsel. Ik ken helaas de (ernstige) gevolgen van het ontbreken van een dergelijke voorziening.
zijlvaart67 schreef:Voor aanhangers achter motorfietsen, bromfietsen, etc, is er geen verplichting tot een mistachterlicht op de aanhanger.
Ben ik niet met je eens, Niet iedere auto heeft immers de verplichting. van voor 1984 of zo. Derhalve is de regelgeving ook voor de aanhanger bedacht. Met je Oldtimer heb je een probleem, Met je motor heb je hetzelfde probleem.
Net als het perkeerprobleem is ook hier de motor niet onderkend in de wet.
Bouwe1 schreef:
Net als het perkeerprobleem is ook hier de motor niet onderkend in de wet.
In dit geval wel Bouwe1. Het voertuigreglement bepaalt dat een mistachterlicht bij een aanhanger achter een motorfiets of bromfiets niet verplicht is, maar facultatief.
Zie een ander topic, desnoods sluit je em aan via de sigaren aansteker.
Wat doe ik nu met mijn aanhangwagentje wat zowel achter de motor als de auto kan?
Iedere keer het mistachterlicht maar even monteren?
Vroeger had je van die lampjes met een magneethouder en een heeeeel lang snoer, WIE HEEFT ER NOG EEN VOOR MIJ? Kapje mag wit doorschijnend zijn, ik verf em wel rood.
Verzendkosten zijn voor mijn rekening.