Karretje achter motor met zijspan

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast
Infopolitie Gast

Karretje achter motor met zijspan

Ongelezen bericht door Gast »

Beste mensen, tegenwoordig moet je als je met een aanhangertje van
minder dan 750kg totaal gewicht een mistachterlicht hebben.
Moet je nou als met de motor met zijspan rijdt en daar achter een klein aanhangertje ook een mistachterlicht hebben?

De één zegt van wel de ander zegt van niet.

groetjes Piere :roll:
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Eis geldt voor de aanhangwagen.
Of hij voortgetrokken wordt door een auto of een motor is m.i. niet ter zake doende.

Om het probleem te omzeilen. Koop een Karretje.
Fietskar/ Surfkar etc. Ik weet alleen niet of die wel achter je motor mag.

http://81.4.68.197/forum/phpbb2/schatki ... .php?id=71
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Voor aanhangers achter motorfietsen, bromfietsen, etc, is er geen verplichting tot een mistachterlicht op de aanhanger.

Simpelweg omdat het voor het trekkend voertuig ook al geen verplichting is. Ze kunnen het dan niet maken om het voor de aanhanger wel verplicht te stellen... :wink:

Het mag wel, dus als je je geroepen voelt... :lol:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Mofkap
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

zijlvaart67 schreef:Voor aanhangers achter motorfietsen, bromfietsen, etc, is er geen verplichting tot een mistachterlicht op de aanhanger.

Simpelweg omdat het voor het trekkend voertuig ook al geen verplichting is. Ze kunnen het dan niet maken om het voor de aanhanger wel verplicht te stellen... :wink:

Ja Koen, waarom een mistachterlicht op een motorfiets niet (Europees) verplicht is, dat is mij ook een raadsel. Ik ken helaas de (ernstige) gevolgen van het ontbreken van een dergelijke voorziening. :(
Bouwe1
Infopolitie Gast

zijlvaart67 schreef:Voor aanhangers achter motorfietsen, bromfietsen, etc, is er geen verplichting tot een mistachterlicht op de aanhanger.

Ben ik niet met je eens, Niet iedere auto heeft immers de verplichting. van voor 1984 of zo. Derhalve is de regelgeving ook voor de aanhanger bedacht. Met je Oldtimer heb je een probleem, Met je motor heb je hetzelfde probleem.

Net als het perkeerprobleem is ook hier de motor niet onderkend in de wet.
Mofkap
Infopolitie Gast

Bouwe1 schreef: Net als het perkeerprobleem is ook hier de motor niet onderkend in de wet.
In dit geval wel Bouwe1. Het voertuigreglement bepaalt dat een mistachterlicht bij een aanhanger achter een motorfiets of bromfiets niet verplicht is, maar facultatief.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Maar wat nu als een personenauto geen mistachterlicht heeft. De auto niet, de aanhangwagen wel???
Mofkap
Infopolitie Gast

thijeleo schreef:Maar wat nu als een personenauto geen mistachterlicht heeft. De auto niet, de aanhangwagen wel???
Het is een gebruikerseis, dus helaas, het moet op de aanhanger zitten.
Bouwe1
Infopolitie Gast

Zie een ander topic, desnoods sluit je em aan via de sigaren aansteker.

Wat doe ik nu met mijn aanhangwagentje wat zowel achter de motor als de auto kan?

Iedere keer het mistachterlicht maar even monteren?

Vroeger had je van die lampjes met een magneethouder en een heeeeel lang snoer, WIE HEEFT ER NOG EEN VOOR MIJ? Kapje mag wit doorschijnend zijn, ik verf em wel rood.
Verzendkosten zijn voor mijn rekening.
Gesloten