Ik doog, jij doogt, wij dogen, zij hebben gedoogd
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Ik doog, jij doogt, wij dogen, zij hebben gedoogd
Kan ik heel simpel zeggen dat alles wat gedoogd wordt, wel bekeurd kan worden? Wettelijk gezien mag het niet...
1) het werkwoord is gedogen, dus het is
ik gedoog, jij gedoogt, wij gedogen, zij hebben gedoogd.
Gedogen wil zeggen, dat onder bepaalde omstandigheden voor bepaalde overtredingen niet geschreven zal worden. Echter zo gauw in een bepaald geval niet aan die omstandigheden wordt voldaan, kan er wel weer voor geschreven worden.

Gedogen wil zeggen, dat onder bepaalde omstandigheden voor bepaalde overtredingen niet geschreven zal worden. Echter zo gauw in een bepaald geval niet aan die omstandigheden wordt voldaan, kan er wel weer voor geschreven worden.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
En is dat dan per se door het Rijk geregeld, of kan het gedoog beleid per gemeente of regio verschillend worden ingevuld?thijeleo schreef:1) het werkwoord is gedogen, dus het is
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Overgenomen uit de vandale opgvdbor schreef:discretionaire
Van Dale Uitgevers
Van Dale spreekt jouw taal. We geven je ons woord! | Gratis woordenboek | Van Dale-webwinkel | Van Dale Taaltrainingen | Van Dale Vertaalbureau | TaalpodiumU hebt gezocht op discretionaire:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is.