Boete uitschrijven

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Maurice930
Infopolitie Gast

Boete uitschrijven

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Gelukkig heb ik zelf nog nooit een bekeuring gehad... Ga me nou niet nachecken want dan zie je dat ik 1 speedingticket heb ;-)... maar ik heb even een vraag over het uitschrijven van de boete. Wat me tot nu toe is opgevallen, is dat de agent elke keer achter het voertuig gaat staan als het kenteken genoteerd wordt. Is hier een speciale reden voor of is het gewoon toeval?
Maaike
Superlid
Superlid
Roepnaam: Maaike
Twitter: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 44

Ongelezen bericht door Maaike »

Wat dacht je voor zijn / haar veiligheid :?:
Stel je voor dat een automobilist ervandoor gaat tijdens het uitschrijven. Puur uit veiligheids overwegingen :wink:
Maurice930
Infopolitie Gast

Toch... Ok, dank je. Trouwens, ik heb ook een achteruit op mijn auto hoor :-)
Maaike
Superlid
Superlid

Ja dat is zo, maar vaak staat de politie-auto achter je. En voor je ligt vaak de ruimte om weg te komen :wink:
Maurice930
Infopolitie Gast

Sneaky hoor;-) Maar ok. Dank
andre
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Dan is het een pure poging tot...

Maar als iemand ervandoor wilt gaan is het meestal gas geven en wegwezen. En dat kan in een paniekreactie zijn. En dan heb je niet het benul om hem eerst in zijn achteruit te zetten.
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Is het jullie nog nooit opgevallen dat bij de meeste auto's het kenteken ook in de ramen ge etst staat?
Hoeft er helemaal niemand meer voor of achter een auto te gaan staan.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ik begrijp deze posting even niet. Het gaat hier over het stilstaan voor of achter een auto die een stopteken krijgt. De voorkeur is daarbij om er achter te gaan staan, omdat achteruit schieten met een vuurwapen net even iets moeilijker is dan vooruit schieten.

Tegenwoordig moeten we immers met alles rekening houden.
andre
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Bouwe1 schreef:Is het jullie nog nooit opgevallen dat bij de meeste auto's het kenteken ook in de ramen ge etst staat?
Hoeft er helemaal niemand meer voor of achter een auto te gaan staan.
Jawel hoor. Is ook handig bij het vaststellen van valse kentekens. Een kentekenplaat is namelijk makelijker te vervangen dan alle raampjes :lol:
Kaat
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kaat »

thijeleo schreef:Ik begrijp deze posting even niet. Het gaat hier over het stilstaan voor of achter een auto die een stopteken krijgt. De voorkeur is daarbij om er achter te gaan staan, omdat achteruit schieten met een vuurwapen net even iets moeilijker is dan vooruit schieten.

Tegenwoordig moeten we immers met alles rekening houden.
Je kun't 'm ook in zijn reverse zetten en gas geven...dus wat is veilig.
Maaike
Superlid
Superlid

Maar klopt het dat uit pure veiligheid voor de agent hij achter de auto staat om een kenteken te noteren :?: :wink:
Kaat
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kaat »

Maaike schreef:Maar klopt het dat uit pure veiligheid voor de agent hij achter de auto staat om een kenteken te noteren :?: :wink:
Ik denk dat als de Politie hen staande houdt, het kenteken vaak of altijd al bekend is, aangezien zij dat ( zeker met een wagen van het KLPD ) al meteen kunnen opvragen......
rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht: Man
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door rich »

Op zich een stukje schijnveiligheid. Het komt erg vaak voor dat de tenaamgestelde niet de bestuurder is. Je zult dus altijd scherp moeten blijven.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
T-nus
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Zo dus al een aantal argumenten om achter het voertuig te gaan staan he. Verder moet je op een verbaal vermelden merk, type voertuig. Deze staan bij 9 van de 10 voertuigen op het voertuig en wel op de achterzijde. Weet je niet zeker of je met een Opel Astra of met een Opel Vectra te maken? Kijk even achterop, daar sta je toch al uit veiligheidsoverwegingen, en je weet het!! :D

Maar veiligheid is natuurlijk de belangrijkste overweging he!! :wink:
CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Ik meende dat de typeaanduiding al een poosje niet meer vermeld hoeft te worden op het voertuig.
Gesloten