bromfietskenteken en eisen constructie
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
bromfietskenteken en eisen constructie
Als straks het bromfietskenteken is ingevoerd, kan dan ook de oude eis van de beperkte constructie(snelheid) vervallen?
Een auto kan ook harder dan algemeen is toegestaan, dus waarom een bromfiets niet?
Een auto kan ook harder dan algemeen is toegestaan, dus waarom een bromfiets niet?
Nee, eis komt niet te vervallen, wordt voor ons alleen makkelijker om op te controleren.
Indien een bromfiets niet aan de constructiesnelheid voldoet kan het kenteken ingevorderd worden en een keuring bij RDW gelast worden.
En waarom een constructiesnelheid is ingevoerd heeft onder meer te maken met het feit dat jeugdigen geen rem hebben en tegen zichzelf en hun omgeving beschermd moeten worden.
Als men eenmaal 18 is geweest heeft men het idee dat men volwassen is en dat men het wel weet.
Indien een bromfiets niet aan de constructiesnelheid voldoet kan het kenteken ingevorderd worden en een keuring bij RDW gelast worden.
En waarom een constructiesnelheid is ingevoerd heeft onder meer te maken met het feit dat jeugdigen geen rem hebben en tegen zichzelf en hun omgeving beschermd moeten worden.
Als men eenmaal 18 is geweest heeft men het idee dat men volwassen is en dat men het wel weet.
-
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
- rai
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 52
Dit vaak door de gedachte: "Ik heb nu een rijbewijs en ben nu een vreselijk goed en ervaren coureur en kan nu de hele wereld aan."
Ze vergeten alleen dat ze op dat moment alleen maar geleerd is hoe ze met een auto in het verkeer om moeten gaan, en dat de rij-ervaring pas na jaren en kilometers vreten komt.
Ze vergeten alleen dat ze op dat moment alleen maar geleerd is hoe ze met een auto in het verkeer om moeten gaan, en dat de rij-ervaring pas na jaren en kilometers vreten komt.
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Het viel mij inderdaad op! En volgens mij heb jij daar zelfs helmaal geen statistiek voor nodig, maar kan je (helaas), net els elke diender, terugvallen op ervaringen uit het werk. Wordt vaak vergeten als mensen weer eens een bon ergens voor krijgengvdbor schreef:niet voor niets schreef ik "heeft men het idee"
De ernstigste ongevallen doen zich voor in de leeftijdscategorie 18-24

Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak