Koplamp kapot

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Wim
Infopolitie Gast

Koplamp kapot

Ongelezen bericht door Wim »

Mijn koplamp is kapot en ik kan deze niet vervangen!
Ik wordt aangehouden en krijg de keuze vervangen of een bon,
ik zeg dus dat kan ik niet maar ik krijg toch een bon.
De agent in deze rijd zelf in een opel astra! Op de vraag of hij zijn
eigen koplamp wel kon vervangen kreeg ik geen antwoord!
Hoeft ook niet want dat weet ik al.

Is dit normaal of had deze agent niets anders om handen of heeft de
regio oost geld nodig
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

Het is niet zijn probleem dat u uw lamp niet kan vervangen. Sterker nog; hij had u die mogelijkheid niet eens hoeven bieden. U rijdt met een auto met een kapotte koplamp, is uw verantwoordelijkheid. Vaak wordt men dan de mogelijkheid geboden de lamp te verwisselen. Kunt u dat niet vanwege de volgebouwde techniek van de auto of omdat u geen lampjes bij u heeft dan is dat gewoon pech voor u maar niet het probleem van de betreffende agent.

Dus op de vraag "is dit normaal" kan ik alleen maar met Ja beantwoorden.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

En de vraag of de regio oost geld nodig heeft raakt kant noch wal. Het geld gaat immers naar het rijk, en niet naar de wijzen in het oosten.
Roberto
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roberto »

Desbetreffende agent stond volledig in zijn recht.
Dat men u de mogelijkheid geeft om de lamp te vervangen is op zich al servicewaardig.
olle-griese
Superlid
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door olle-griese »

en wat als ik nu zeg , "ik laat mijn auto hier staan op de parkeerplaats"
vervolgens loop ik naar de dichtstbijzijnde garage en vraag het hun te doen? :lol:
een lamp die stuk gaat is tenslotte altijd onverwachts en overmacht , ehhh toch?
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Is misschien wel overmacht maar dan moet je op het moment dat de lamp kapot gaat niet verder rijden maar DAN je auto laten staan.
Don
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Don »

Als je voorlamp kapot gaat, dan kan je dat zien en vind ik het coulant dat de agent zegt" verwisselen of een bon".
Als je achterlicht kapot gaat, dan kan je dit echter niet zien en dat is dan toch overmacht?
Ik snap wel dat dit gevaarlijk is maar je kan niet om de 10meter stoppen om te kijken of je achterlichten wel branden.
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Krijg je geen boete voor een kapotte lamp maar een boete voor foutief parkeren ;-)

Tip, constateer je het overdag, rijd dan door met de lampen uit, heb je alleen het risico van een algehele verkeerscontrole.
Bij nacht, ja dat is jammer, gewoon pech.

Niet te lang balen, gewoon een nieuwe halen.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

De algehele verlichting van een auto kan je controleren vanuit je luie bestuurdersstoel.

Zodra je instapt kan je de dim- en grootlichten checken omdat je die ziet weerspiegelen in de auto die voor je geparkeerd staat. En dit geldt ook voor de achterlichten en de remlichten.

De knipperlichten kan je zelfs allemaal 'op gehoor' (knippersnelheid) controleren, daar hoef je helemaal geen moeite voor te doen..

Als u verlichting op de dag van een controle kapot gaat en u bent niet in staat om het lampje te verwisselen, dan heeft u inderdaad pech, ja...

Maar die kans is wel zo verschrikkelijk klein, dat u meer kans heeft om door de bliksem getroffen te worden... We komen tenslotte niet op iedere straathoek een politieagent tegen...

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

En volgens mij is de vraag hiermee wel beantwoord.
flwalraven
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door flwalraven »

Van iedere lamp is het aantal branduren bekend, om hier een administratie op los te laten is natuurlijk iets teveel van het goede.
Mijn advies vervang ieder 2 jaar je lampen en dan zeer zeker die waar je niet nauwelijks bij kunt en je zult zien dat de kans om met defecte verlichting te rijden minder dan 0,1 % is.
Heb je bovendien reserve lampjes bij je dan wordt de kans op de hoofprijs in een loterij groter dan een prent van oom agent.

Frans
Gesloten