Koplamp kapot
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Koplamp kapot
Mijn koplamp is kapot en ik kan deze niet vervangen!
Ik wordt aangehouden en krijg de keuze vervangen of een bon,
ik zeg dus dat kan ik niet maar ik krijg toch een bon.
De agent in deze rijd zelf in een opel astra! Op de vraag of hij zijn
eigen koplamp wel kon vervangen kreeg ik geen antwoord!
Hoeft ook niet want dat weet ik al.
Is dit normaal of had deze agent niets anders om handen of heeft de
regio oost geld nodig
Ik wordt aangehouden en krijg de keuze vervangen of een bon,
ik zeg dus dat kan ik niet maar ik krijg toch een bon.
De agent in deze rijd zelf in een opel astra! Op de vraag of hij zijn
eigen koplamp wel kon vervangen kreeg ik geen antwoord!
Hoeft ook niet want dat weet ik al.
Is dit normaal of had deze agent niets anders om handen of heeft de
regio oost geld nodig
Het is niet zijn probleem dat u uw lamp niet kan vervangen. Sterker nog; hij had u die mogelijkheid niet eens hoeven bieden. U rijdt met een auto met een kapotte koplamp, is uw verantwoordelijkheid. Vaak wordt men dan de mogelijkheid geboden de lamp te verwisselen. Kunt u dat niet vanwege de volgebouwde techniek van de auto of omdat u geen lampjes bij u heeft dan is dat gewoon pech voor u maar niet het probleem van de betreffende agent.
Dus op de vraag "is dit normaal" kan ik alleen maar met Ja beantwoorden.
Dus op de vraag "is dit normaal" kan ik alleen maar met Ja beantwoorden.
-
- Infopolitie Gast
- olle-griese
- Superlid
- Berichten: 696
- Lid sinds: 02 mar 2005, 18:48
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Locatie: Groningen
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
- Contact:
-
- Infopolitie Gast
Als je voorlamp kapot gaat, dan kan je dat zien en vind ik het coulant dat de agent zegt" verwisselen of een bon".
Als je achterlicht kapot gaat, dan kan je dit echter niet zien en dat is dan toch overmacht?
Ik snap wel dat dit gevaarlijk is maar je kan niet om de 10meter stoppen om te kijken of je achterlichten wel branden.
Als je achterlicht kapot gaat, dan kan je dit echter niet zien en dat is dan toch overmacht?
Ik snap wel dat dit gevaarlijk is maar je kan niet om de 10meter stoppen om te kijken of je achterlichten wel branden.
-
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Moderator
- Berichten: 14688
- Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
- Contact:
De algehele verlichting van een auto kan je controleren vanuit je luie bestuurdersstoel.
Zodra je instapt kan je de dim- en grootlichten checken omdat je die ziet weerspiegelen in de auto die voor je geparkeerd staat. En dit geldt ook voor de achterlichten en de remlichten.
De knipperlichten kan je zelfs allemaal 'op gehoor' (knippersnelheid) controleren, daar hoef je helemaal geen moeite voor te doen..
Als u verlichting op de dag van een controle kapot gaat en u bent niet in staat om het lampje te verwisselen, dan heeft u inderdaad pech, ja...
Maar die kans is wel zo verschrikkelijk klein, dat u meer kans heeft om door de bliksem getroffen te worden... We komen tenslotte niet op iedere straathoek een politieagent tegen...
Zodra je instapt kan je de dim- en grootlichten checken omdat je die ziet weerspiegelen in de auto die voor je geparkeerd staat. En dit geldt ook voor de achterlichten en de remlichten.
De knipperlichten kan je zelfs allemaal 'op gehoor' (knippersnelheid) controleren, daar hoef je helemaal geen moeite voor te doen..
Als u verlichting op de dag van een controle kapot gaat en u bent niet in staat om het lampje te verwisselen, dan heeft u inderdaad pech, ja...
Maar die kans is wel zo verschrikkelijk klein, dat u meer kans heeft om door de bliksem getroffen te worden... We komen tenslotte niet op iedere straathoek een politieagent tegen...
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
-
- Infopolitie Gast
Van iedere lamp is het aantal branduren bekend, om hier een administratie op los te laten is natuurlijk iets teveel van het goede.
Mijn advies vervang ieder 2 jaar je lampen en dan zeer zeker die waar je niet nauwelijks bij kunt en je zult zien dat de kans om met defecte verlichting te rijden minder dan 0,1 % is.
Heb je bovendien reserve lampjes bij je dan wordt de kans op de hoofprijs in een loterij groter dan een prent van oom agent.
Frans
Mijn advies vervang ieder 2 jaar je lampen en dan zeer zeker die waar je niet nauwelijks bij kunt en je zult zien dat de kans om met defecte verlichting te rijden minder dan 0,1 % is.
Heb je bovendien reserve lampjes bij je dan wordt de kans op de hoofprijs in een loterij groter dan een prent van oom agent.
Frans