Vanmiddag is mijn geparkeerde auto aangereden door een rode suzuki waarvan ik alleen de 1e 2 letters van het kenteken zag voor hij vol gas er vandoor ging. Is het mogelijk om aan de hand van deze gegevens op te zoeken wie dit geweest kan zijn? De politie heeft wel een rapport opgemaakt maar konden verder niks doen zeiden ze. Ik zit nu met schade die ik niet op de verzekering kan verhalen. Ik heb alle buren gevraagd of ze iets hadden gezien maar niemand heeft iets gezien van de aanrijding behalve ikzelf. Ik woon in een straatje waar je niet zomaar door rijdt als je er niet hoeft te zijn dus ik heb het vermoeden dat het iemand uit de buurt moet zijn geweest. Ik ben zelfs nog op de fiets gaan rondrijden of ik de auto nog ergens zag maar helaas.
Is er ook maar een kleine kans dat ik erachter kom wie dit heeft gedaan?
via het schadefonds kun je proberen je schade alsnog vergoed te krijgen. ( is voor oa dit soort " aanrijdingen " in het leven geroepen. Duurt vaak wel wat langer voordat je je geld krijgt maar beter wat later dan ...................
succes
Je kan bij het politiebureau aangifte doen van zoals dat heet, een verlaten plaats ongeval. In dit geval met onbekende dader. Helaas is het bijna onmogelijk om de dader op te sporen met de gegevens die jij hebt. Met die aangifte kan je bij het waarborgfonds proberen om de schade vergoed te krijgen. Uit mijn hoofd is een van de voorwaarden dat je twee getuigen hebt die hebben gezien dat jij het voertuig daar hebt neergezet zonder schade.
Dus de politie kan wel iets doen en dat is de aangifte opnemen.
En ik zie nu dat je dat ook al had laten doen. Ik heb geloof ik een brilletje nodig
Allemaal bedankt voor jullie tips maar ze hebben de doorrijder al gevonden! Heel toevallig zag ik vandaag dezelfde auto weer door de straat rijden dus ik heb meteen het hele kenteken genoteerd. Meteen de politie gebeld en 2 uur later werd ik al gebeld dat ze de persoon te pakken hadden en dat ze had bekend. Vanavond komt ze langs om alles te regelen. LANG LEVE DE POLITIE!!!