hoi
ik heb een vraagje, als ik aangifte zou doen van seksueel misbruik.
moeten mijn ouders dan weten dat ik dat doe? (ben jonger dan 16)
zou iemand willen reageren, alstublieft??
Je ouders hoeven het niet te weten, maar of het verstandig is......
Soortgelijk geval bij mij op school gehad en zij vertelde het ook eerst niet aan haar ouders.
Inmiddels heeft ze het ook aan haar ouders verteld
Ze gaat maandag samen met haar ouders weer naar het politiebureau om te kijken of de aangifte door wordt gezet.
Ja het lijkt mij ook beter als je het wel tegen je ouders verteld. Vertel wat er is gebeurd. Dit zal uiteindelijk de beste oplossing zijn al zie je dat nu nog niet zo.
En doe aangifte zeker als je de persoon kent die it heeft gedaan.
Heel veel sterkte.
alleen ik kan niet goed met mijn ouders praten,
ze weten wel wat er gebeurd is.
en die persoon is mun eigen broer
maar komen ze er achter als ik het alleen doe of met mijn vriendin???
duff schreef:alleen ik kan niet goed met mijn ouders praten,
ze weten wel wat er gebeurd is.
en die persoon is mun eigen broer
maar komen ze er 8er als ik het alleen doe of met mijn vriendin???
bedankt voor jullie antwoord
Als jij dat bij de aangiften duidelijk maakt kijken ze tothoeverre ze iets kunnen doen met de zaak, zonder dat je ouders daarbij betrokken worden. Ook kan je hun vragen met jou ouders te praten.
Over het algemeen wordt er bij dit soort dingen een afspraak gemaakt met de afdeling SJZP (Sociale Jeugd en Zeden Politie) voor een informatief gesprek met een rechercheur. Jij mag aangeven of dit een man of een vrouw moet zijn. In dit gesprek wordt erdoor de politie bijvoorbeeld uitgelegd wat de procedure is na het doen van aangifte. Verder kun jij je verhaal doen bij deze persoon. Na dit gesprek kun je besluiten of je inderdaad aangifte wilt doen.
Het is niet nodig om je ouders mee te nemen. Maar misschien is er iemand anders die je in vertrouwen kunt nemen. Een oom of tante bijvoorbeeld, of misschien een docent van school.
dank u,
ik moest een keer naar het politiebureau om aangifte te doen ergens anders van, en toen kwam ik ook bij de zedenpolitie terecht, die vrouw vroeg aan me als ik ooit iets mee gemaakt had. ik zei toen nee tegen haar.
maar later zijn mijn vriendin en ik naar het politie bureau gegaan en hebben met haar gepraat, zei had gezegd dat ze dat al dacht en toen heeft ze ook al veel dingen uitgelegd over aangifte doen enz.