ik heb van de week verteld over de foto,s die onze buren van ons namen.
nu heb ik vandaag dit mee gemaakt.
Onze ganzen en eenden werden aangevallen, door de hond van de buren, ik ving de hond van de buren maar doordat mijn hond naar buiten kwam, glipte hij mij los en beet hij toen onze hond.
De buurman deed zich geen moeite om het beest te pakken, en ging met zijn werkzaamheden door.
Ik de politie gebeld, en de hond van de buren vast gezet, aangezien mijn buren vorige schades ook nooit hebben betaald. maar de politie wou niet komen.
met mijn hond naar de dierarts toe, laten hechten. ff 65 euro kwijt.
Thuis gekomen de buren opgebeld dat ik ff de kosten wil ontvangen, en dat ik mij beroep op artikel 23 lid 1 en 2 van burgerlijk wetboek. dit is de retentierecht, en de hond niet eerder mee geef, dan dat betaald word.
art 23 burgelijkwetboek:
1 is een voorwerp of een dier anders dan door opzet of grove nalatigheid van de eigenaar op de grond van een ander terecht gekomen, dan moet de eigenaar van de grond hem op zijn verzoek toestaan het voorwerp of het dier op te sporen en weg te voeren.
2 de bij de opsporing en wegvoering aangerichte schade moet door de eigenaar van het voorwerp of het dier aan de eigenaar van de grond worden vergoed. voor deze vordering heeft op laatstgenoemde een retentierecht op het voorwerp of op het dier.
De buurman gaf aan dat hij dit chantage vind, en gaf aan dat ik de hond dan maar moest houden.
ik heb toen de dieren ambulance gebeld, die aangaf dat ik de politie opnieuw moest bellen i.v.m. met aangifte, en dat de politie de hond moest laten ophalen door de dierenasiel.
de politie kwam, en wou niet mee werken, en ik moest de hond direct afgeven. ik beriep me op het retentie recht, word ik door de politie aangehouden op verdenking van diefstal van de hond, en heb ik 4 uurtjes in mijn onderbroek en T-shirt op het bureau gezeten, omdat ze vanmening waren dat ik mij wel eens kon ophangen, ze willen geen aangifte opnemen van mishandeling of schade van mijn hond.
ik heb nu diesstal achter mijn naam staan, en volgende week nog een hoop kosten om de hechtingen uit de snuit van onze hond te laten halen.
is dit niet de omgekeerde wereld??

ps onze hond heet bitch, en is een kruising tussen akita inu en saarlooswolfsherder, en doet geen vlieg kwaad.