reserveband
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
reserveband
is het verplicht om in Nederland in de auto een reserveband te hebben
-
- Infopolitie Gast
-
- Stamgast
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 70
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Voertuigen, mits in het Internationaal verkeer, behoeven niet 100% te voldoen aan alle technische eisen die in het het land waardoor gereisd wordt geeist worden.
Uiteraard moet het voertuig wel voldoen aan de technische eisen die in beide landen gelijk zijn. Den k daarbij aan werkende verlichting etc.
Uiteraard moet het voertuig wel voldoen aan de technische eisen die in beide landen gelijk zijn. Den k daarbij aan werkende verlichting etc.
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
Dus neem jij in Oostenrijk ook geen sneeuwkettingen mee omdat het winterdag verplicht is om ze in Oostenrijk bij je te hebben.
Hier en daar in de wereld is het ook een verplichting om een EHBO-doos bij je te hebben, die laat je dus ook thuis.
Het is geen technische eis, d.w.z. hij hoeft niet bij de standaarduitrusting van de auto te horen, de verplichting is om het reservewiel bij je te hebben. zoniet dan dus geen Autobaan.
Ander voorbeeld. Scandinavië: Verplicht om altijd verlichting te voeren. Vele Scandinaviers hebben daar aparte verlichting voor, buitenlanders mogen volstaan met het voeren van gedimd grootlicht, i.e. dimlicht.
GB. Technisch moet het stuur aan de rechterkant zitten. hoeft voor ons gelukkig niet.
wel ben je verplicht daar, ondanks je slechtere overzicht, links te rijden.
Hier en daar in de wereld is het ook een verplichting om een EHBO-doos bij je te hebben, die laat je dus ook thuis.
Het is geen technische eis, d.w.z. hij hoeft niet bij de standaarduitrusting van de auto te horen, de verplichting is om het reservewiel bij je te hebben. zoniet dan dus geen Autobaan.
Ander voorbeeld. Scandinavië: Verplicht om altijd verlichting te voeren. Vele Scandinaviers hebben daar aparte verlichting voor, buitenlanders mogen volstaan met het voeren van gedimd grootlicht, i.e. dimlicht.
GB. Technisch moet het stuur aan de rechterkant zitten. hoeft voor ons gelukkig niet.
wel ben je verplicht daar, ondanks je slechtere overzicht, links te rijden.
Laatst gewijzigd door Bouwe1 op 27 feb 2005, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Bouwe1 schreef:Hier en daar in de wereld is het ook een verplichting om een verbanddoos bij je te hebben, die laat je dus ook thuis

Waar staat dat?Bouwe1 schreef:Het is geen technische eis, d.w.z. hij hoeft niet bij de standaarduitrusting van de auto te horen, de verplichting is om het reservewiel bij je te hebben. zoniet dan dus geen Autobaan.
-
- Infopolitie Gast
Geen idee meer waar ik die info vandaan heb.
Ik werd er 4 jaar geleden mee geconfronteerd toen ik op de plaats van mijn reservewiel een gastank liet monteren. (Spuitbusje mee voor Nederland)
Ik ben er toen voor gewaarschuwd dat ik op de Duitse Autobahn een probleem zou hebben en mijn reservewiel wel mee moest nemen.
Info is denk ik wel te krijgen via de ANWB / ADAC.
Ik werd er 4 jaar geleden mee geconfronteerd toen ik op de plaats van mijn reservewiel een gastank liet monteren. (Spuitbusje mee voor Nederland)
Ik ben er toen voor gewaarschuwd dat ik op de Duitse Autobahn een probleem zou hebben en mijn reservewiel wel mee moest nemen.
Info is denk ik wel te krijgen via de ANWB / ADAC.