reserveband

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

peer
Infopolitie Gast

reserveband

Ongelezen bericht door peer »

is het verplicht om in Nederland in de auto een reserveband te hebben
Dusty
Deskundige
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

Voor zover ik weet niet; er zijn tenslotte al fabrikanten die een auto afleveren met alleen een spuitbusje die het lek dient te dichten. 8)
Maurice930
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Voor zover ik het VR ken is het niet verplicht. Om even appels met peren te vergelijken, je zou dan ook kunnen zeggen dat een verbandtrommel of een reserve lampenset verplicht zou zijn. Dat is het ook niet...
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

In Nederland niet nee, elders in Europa wel. Dus zal het hier onderhand ook wel zo worden.
gelderblom
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 70

Ongelezen bericht door gelderblom »

Voorbeeld: de Smart. Deze wordt standaard geleverd zonder reservewiel. Bij een lekke band zijn er door heel Nederland servicepunten (meestal afsleepbedrijven) die reservewielen op voorraad hebben. En dat is in de rest van Europa ook zo.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Bestaat Smart nog dan? :lol:

Ik heb begrepen dat Daimler-Chrysler de stekker eruit gaat trekken, omdat ze al 3 jaar geen winst meer maken.... 8)

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

In mijn eigen auto heeft de reserveband plaats moeten maken voor een ringvormige gastank. Ik kreeg er een spuitbus voor in de plaats.
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Neem met een spuitje niet de Duitse Autobaan, daar is een reservewiel nog steeds een verplicting om bij je te hebben
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Bouwe1 schreef:Neem met een spuitje niet de Duitse Autobaan, daar is een reservewiel nog steeds een verplicting om bij je te hebben
Waarschijnlijk alleen voor auto's met een Duits kenteken.
Bouwe1
Infopolitie Gast

Bij mijn weten voor iedereen die daar met een PKW oder LKW gebruik van maakt.
Hoe het voor een Motorfiets is geregeld? geen idee
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Voertuigen, mits in het Internationaal verkeer, behoeven niet 100% te voldoen aan alle technische eisen die in het het land waardoor gereisd wordt geeist worden.
Uiteraard moet het voertuig wel voldoen aan de technische eisen die in beide landen gelijk zijn. Den k daarbij aan werkende verlichting etc.
Stay safe out there.
Bouwe1
Infopolitie Gast

Dus neem jij in Oostenrijk ook geen sneeuwkettingen mee omdat het winterdag verplicht is om ze in Oostenrijk bij je te hebben.

Hier en daar in de wereld is het ook een verplichting om een EHBO-doos bij je te hebben, die laat je dus ook thuis.

Het is geen technische eis, d.w.z. hij hoeft niet bij de standaarduitrusting van de auto te horen, de verplichting is om het reservewiel bij je te hebben. zoniet dan dus geen Autobaan.

Ander voorbeeld. Scandinavië: Verplicht om altijd verlichting te voeren. Vele Scandinaviers hebben daar aparte verlichting voor, buitenlanders mogen volstaan met het voeren van gedimd grootlicht, i.e. dimlicht.

GB. Technisch moet het stuur aan de rechterkant zitten. hoeft voor ons gelukkig niet.
wel ben je verplicht daar, ondanks je slechtere overzicht, links te rijden.
Laatst gewijzigd door Bouwe1 op 27 feb 2005, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Bouwe1 schreef:Hier en daar in de wereld is het ook een verplichting om een verbanddoos bij je te hebben, die laat je dus ook thuis
:?: :?:
Bouwe1 schreef:Het is geen technische eis, d.w.z. hij hoeft niet bij de standaarduitrusting van de auto te horen, de verplichting is om het reservewiel bij je te hebben. zoniet dan dus geen Autobaan.
Waar staat dat?
Bouwe1
Infopolitie Gast

Verbanddoos gewijzigd in EHBO-doos
Bouwe1
Infopolitie Gast

Geen idee meer waar ik die info vandaan heb.
Ik werd er 4 jaar geleden mee geconfronteerd toen ik op de plaats van mijn reservewiel een gastank liet monteren. (Spuitbusje mee voor Nederland)
Ik ben er toen voor gewaarschuwd dat ik op de Duitse Autobahn een probleem zou hebben en mijn reservewiel wel mee moest nemen.

Info is denk ik wel te krijgen via de ANWB / ADAC.
Gesloten