Fraude Brief gekregen, daders in Nederland, Ik in Franrijk

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Andrei
Infopolitie Gast

Fraude Brief gekregen, daders in Nederland, Ik in Franrijk

Ongelezen bericht door Andrei »

Geachte Heren,

Ik heb nu een fraude-brief gekregen, daders geven daar het numero, als wij snel zijn - is dat mogelijk er een vinden. Hier gaat het:
FROM: GOVERNMENT ACCREDITED LICENSED LOTTERY PROMOTERS. WINNING NOTICE FOR CATEGORY \"B\" WINNER

Dear Lucky Winner,

RE:BONUS LOTTERY PROMOTION PRIZE AWARDS WINNING NOTIFICATION

We are pleased to inform you of the result of the just concluded annual final draws of De Lotto Netherlands International Lottery programs.

The online cyber lotto draws was conducted from an exclusive list of 100,000 e-mail addresses of individual and corporate bodies picked by an advanced automated random computer search from the internet from
various continents of the world.No tickets were sold.

After this automated computer ballot,your e-mail address emerged as one of two winners in the category \"B\" with the following:

Ref Number: 35149/337-5247/LNI
Batch Number: 26371545-LNI/2005
Ticket Number: 54866235

You as well as the other winners are therefore to receive a cash prize of ?:500,000.00.(FIVE HUNDRED THOUSAND EUROS each from the total payout of ?1,500,000.00 Euro in category "B".

Your prize award has been insured with your e-mail address and will be transferred to you upon meeting our requirements, statutory obligations, verifications, validations and satisfactory report.

To begin the claims processing of your prize winnings you are advised to contact our licensed and accredited claims agent for category \"B\" winners with the information below:

Mr. opmerking thijeleo: naam verwijderd
Financial Director, Netherlands Development Finance Company,
opm. thijeleo]adres, telefoon en email verwijderd

NOTE:All winnings must be claimed not later than 30 days.After this date all unclaimed funds would be included in the next stake. Remember to quote your reference information in all correspondence.

You are to keep all lotto information away from the general public especially your reference and ticket numbers. (This is important as a case of double claims will not be entertained).

Anybody under the age of 18 and members of the affiliate agencies are automatically not allowed to participate in this program.

Thank you and congratulations!!!

Yours faithfully,

Mrs. opm. thijeleo: naam verwijderd

Games/Lottery Coordinator.
De Lotto Netherlands International
Kunt U mij helpen om aangifte zo snel mogelijk te maken? Anders, als U wilt, is dat ook mogelijk om hun te bellen alsof dat een winaar was - dan zal men ook met het bewijs in de handen zijn.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ja, en nu?
Andrei
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:Ja, en nu?
Ik weet niet wat dat moet zijn, maar dat is een fraude - zal men dan zich in gevangenis vinden of anders niet gevaarlijk gemakt worden?
Andrei
Infopolitie Gast

Ik heb niet gespeeld, dat gaat zo - als iemand opbelt, dan zulen zij waarschijnlijk het geld vragen voor de "administratie costen" of zoiets. Zo zendt men veel briefen en dan met geld eruit is. Dat is een fraude dat zal zeker blijken.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

ja, en wat verwacht u dan door dit hier te posten?
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Alvast een tip: niet gaan bellen en geen geld overmaken!!!
Andrei
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:ja, en wat verwacht u dan door dit hier te posten?
Als U maar daders kunt vinden - dan is dan men in gevangenis - dat is een netwerk in Nederland - dan is dat voor iedereeen beter. En vanuit Franrkijk zou ik niet veel kunen maken, daarom zenden zij dat naar buitenland. Dat zijn toch politie-mensen hier? Daders geven hun numero en zij zijn zeker dat er niets kan gebeuren, maar ik denk dat er toch de mogelijkheiden zijn om hun te krijgen. Deze mogelijkheiden kunt U zeker beter dan mij. Ik weet gewoon niet waar moet ik naar toe met deze fraude en hier veel politie mensen zijn - men weet dat zeker beter dan mij.
Andrei
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:Alvast een tip: niet gaan bellen en geen geld overmaken!!!
:D
Natuurlijk, ik heb niet opgebelt en het geld zal ik natuurlijk niet overmaken, maar deze brieven - dat gaat par email - ik heb headers en al, zij kunen zo gratis zeer veel brieven zenden - niet iedereen hier in Franrijk Nederlaands spreekt - er zulen er zeker naive mensen dat er iets zouden zenden.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Kennelijk meent Andrei dat dit een officiele politiesite is waar hij ook aangifte kan doen.
T-nus
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Dat denk ik ook, want anders weet ik echt niet welke kant hij op wil. Het spijt me... :wink:
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Even voor de duidelijkheid dan.

Infopolitie.nl, deze site en het forum dus, is een site OVER de politie en dus niet een site VAN de politie. Daarvoor moet hij bij http://www.politie.nl zijn.

De site infopolitie.nl is een particuliere site, gestart om de meest voorkomende vragen van burgers over de politie te beantwoorden door burgers en agenten, die daar hun vrije tijd aan besteden.

U kunt hier dus GEEN aangifte doen van een strafbaar feit. Daarvoor zult u bij een van de regio's moeten zijn.
Andrei
Infopolitie Gast

thijeleo schreef:Even voor de duidelijkheid dan.

Infopolitie.nl, deze site en het forum dus, is een site OVER de politie en dus niet een site VAN de politie. Daarvoor moet hij bij http://www.politie.nl zijn.

De site infopolitie.nl is een particuliere site, gestart om de meest voorkomende vragen van burgers over de politie te beantwoorden door burgers en agenten, die daar hun vrije tijd aan besteden.

U kunt hier dus GEEN aangifte doen van een strafbaar feit. Daarvoor zult u bij een van de regio's moeten zijn.
Maar ik ben in Frankrijk. Ik was bij http://www.politie.nl maar daar - om aangifte par internet te doen - keuze - fiets diefstal, bromfiiets diefstal, winkel diefstal - en dat is minder if meer al. Ferder heb ik daar geen forum gevonden. Het spijt me, ik begrijp wel dat U dat hier niet hoeft te doen - maar dat was waarschijnlijk de bedoeling van de daders dat er men niiks kan maken. Ik kan niet naar Nederland rijzen om aangifte te doen.
rich
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door rich »

De digitale aangiftes zijn bedoeld voor de "eenvoudige" delicten. Voor andere aangiftes zal men naar een bureau moeten gaan.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

En op dit forum kan dus geen aangifte gedaan worden.
Gesloten