Ik rijd daar rond de 30km p/u (slecht zicht), ik twijfelachtig dus.
ik begreep geen hout (ook door de regen) van de verkeers situatie.
Zijn er plots twee afslagen, zeer kort achtermekaar (5mtr) naar links.
In eerste instantie zie ik wat stoplichten, maar aangezien ik niet de eerste afslag moet hebben lijkt het licht niet voor mij van toepassing, verderop is namelijk over de hele breedte stoplichten, behalve voor de 2e afslag daar hangt geen stoplicht boven. Voor mij scheurt een auto de eerste afslag linksaf. Ik denk nog volgens mij is dat rood voor zijn afslag bedoeld. en had hij moeten stoppen. Affijn ik rijd dus door en pak die 2e afslag (liggen 5 mtr uit elkaar) en ik rijd toch onzeker 20 km p/u de kruising over door. En jawel hoor ik wordt geflitst. naaah...
Het geld is mij niet zo zeer een zorg, hoewel ik mij ook graag wel een dagje door de staat zou willen laten verwennen.
Waar ik meer mee zit, is dat ik als ik die boete betaal er niets aan die verkeers situatie veranderd. Ik zou eigenlijk willen zeggen hier is het geld voor de boete, maar zorg er dan voor dat er goede verkeersborden komen zodat het duidelijk is wat voor situatie er aan de hand is.
Ik vind het namelijk nogal achteraf, om onduidelijke situaties te scheppen, en vervolgens daar de staatskas mee te spekken.
Ook ik ben onderdeel van die staat, en ik eis op dit punt duidelijkheid in verkeers situaties. Het is alleen jammer dat je door zo'n flitslicht er op attend wordt gemaakt hoe de staatskas gevuld wordt.
Als ik daar nu te hard door de bebouwde rijden en door het rode licht.
Dan zou ik het inderdaad zeer terecht vinden om een hoge boete te krijgen.
Maar dit niet, vroeger was de slogan de politie je beste kameraad.
Tegen woordig is het burgertje pesten en het ons lastig maken credo.
Ons angsten aansmeren (terrrorisme) (legitimatie plicht) etc...
Nederland wordt lanzaam maar zeker, steeds meer klein-Amerika.
Om dit soort redenen voel ik mij niet meer prettig en veilig op straat.
Wie is nu nog te vertrouwen, niet de politie....