MSN hacken verboden??
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
MSN hacken verboden??
Als ik nou iemand ze msn hack en mensen hebben bewijs dat ik het heb gedaan, wat kan de politie daar tegen doen?
-
- Infopolitie Gast
De desbetreffende persoon kan een klacht indienen bij 'hotmail'.
Hier staat wat meer informatie.
http://www.msn.nl/services/hotmail/alle ... efault.asp
De politie kan hier niks aan doen denk ik, maar denk dat agenten op dit forum me wel kunnen aanvullen.
/edit: verkeerd gelezen.
Hier staat wat meer informatie.
http://www.msn.nl/services/hotmail/alle ... efault.asp
De politie kan hier niks aan doen denk ik, maar denk dat agenten op dit forum me wel kunnen aanvullen.
/edit: verkeerd gelezen.
-
- Infopolitie Gast
Het hoeft overigens geen thuiscomputer te zijn, waar je je toegang tot verschaft. MSN is een netwerk.Art. 138a wetboek van strafrecht
1. Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk voor de opslag of verwerking van gegevens, of in een deel daarvan, indien hij
a. daarbij enige beveiliging doorbreekt of
b. de toegang verwerft door een technische ingreep, met behulp van valse signalen of een valse sleutel dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.
Je moet een code intypen bij MSN. Als jij op iemand anders zijn account inlogt verwerf je dus toegang. Je maakt, door het intypen van zijn/haar code, voor de wet gebruik van een valse sleutel.
-
- Infopolitie Gast
Een technische ingreep: betekend dat je doormiddel van het gebruik van software tot valse sleutel komtde toegang verwerft door een technische ingreep, met behulp van valse signalen of een valse sleutel dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.
Dan is de vraag 'wat is hacken' ?
Is iemand zijn 'sleutel' gokken ook hacken... ?
-
- Infopolitie Gast
Hacken is een compleet misbruikte term in dit verband. Eigenlijk is een hacker iemand die heel goed, meestal technisch, met een computer kan omgaan. En ja, iemands code raden is ook verboden omdat je daarmee de beveiliging doorbreekt, immers: de code is je niet gegeven maar je hebt hem geraden, het was niet de bedoeling dat jij er in kwam.
-
- Infopolitie Gast
Ja, dat is wel waar.. maar een maat van mij heb iemand ze msn gehackt door middel van script.. dus eigenlijk is het geen hacken.. en nou wil diegene die gehackt is hem gaan aangeven..Robert1971 schreef:Hacken is een compleet misbruikte term in dit verband. Eigenlijk is een hacker iemand die heel goed, meestal technisch, met een computer kan omgaan. En ja, iemands code raden is ook verboden omdat je daarmee de beveiliging doorbreekt, immers: de code is je niet gegeven maar je hebt hem geraden, het was niet de bedoeling dat jij er in kwam.
Dus nou wil ik eigenlijk weten, wat doet die politie met die aangifte?
Als je die wetsregel die in dit topic staat even doorleest, dan zie je, dat als jeBert schreef:Als ik nou iemand ze msn hack en mensen hebben bewijs dat ik het heb gedaan, wat kan de politie daar tegen doen?
<ul><li>opzettelijk
het is dus jouw bedoeling
<li>wederrechtelijk
Je hebt er geen toestemming voor
<li>binnendringt in een geautomatiseerd werk voor de opslag of verwerking van gegevens, of in een deel daarvan,
oftewel een netwerk of personal computer
<li>en je doorbreekt daarbij enige beveiliging
het password</li></ul>OF
<ul><li>de toegang verwerft door een technische ingreep,
je verwijdert de harde schijf en gaat die thuis even rustig bekijken
<ul><li>met behulp van valse signalen
Je tapt via draadloos netwerk in en gaat de computer bekijken</li></ul>
OF
<ul><li>een valse sleutel
Je start de computer op via een sticky</li></ul>
OF
<ul><li>dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.
Je doet je voor als de monteur van de computerzaak en bekijkt de computer uitgebreid. </li></ul></li></ul>je dus strafbaar bent.
Let even op het woord OF.
<ol><li>Het is dus OF enige beveiliging doorbreken OF een technische ingreep.
<li>Het is dus ook OF valse signalen, OF valse sleutel, OF aannemen valse hoedanigheid.</li></ol>In het hele artikel staat niet dat je wat weg moet nemen om strafbaar te zijn. Alleen het op deze manier binnendringen in de computer is al strafbaar, als dit opzettelijk wederrechtelijk is. Dit is dus de hacker.
Ga je vervolgens nog dingen wegnemen/kopieren, ben je een cracker en is een ander, zwaarder artikel van toepassing.
Even op het topic gericht:
Je gaat dus met opzet, zonder dat je toestemming had met behulp van een scriptje het wachtwoord van een ander ophalen en vervolgens ga je naar de inhoud van die msn-mail bekijken.
Het scriptje is de tool om binnen te dringen in het netwerk van MSN. Foute boel dus en op grond van dit artikel dus ook strafbaar.
-
- Infopolitie Gast
Maar, dan gebruikt diegene toch een technisch hulpmiddel om zich toegang te verschaffen tot een deel van een netwerk waar hij niet mag komen? Dat is dan toch net zo goed strafbaar?Bert schreef:Ja, dat is wel waar.. maar een maat van mij heb iemand ze msn gehackt door middel van script.. dus eigenlijk is het geen hacken.. en nou wil diegene die gehackt is hem gaan aangeven..Robert1971 schreef:Hacken is een compleet misbruikte term in dit verband. Eigenlijk is een hacker iemand die heel goed, meestal technisch, met een computer kan omgaan. En ja, iemands code raden is ook verboden omdat je daarmee de beveiliging doorbreekt, immers: de code is je niet gegeven maar je hebt hem geraden, het was niet de bedoeling dat jij er in kwam.
Dus nou wil ik eigenlijk weten, wat doet die politie met die aangifte?
-
- Infopolitie Gast
Bij script maak je een site, die net echt lijkt, waardoor je slachtoffer daar ze password + hotmail adres in kan voeren, en als het ware ze eigen gegevens naar jou doorstuurt....::Frans::.. schreef:HUH, dus als je iemand zijn msn hackt door middel van een script is het geen hacken??? Vreemd waar je dan de grens trekt.
Heb je oveigens een "geldige" reden om iemand zijn msn te hacken of is het gewoon voor "the fun"??
Dus het is niet echt hacken.. maar wachtwoord krijgen
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Zoals je zelf al zegt: je bent bezig met de beveiliging te doorbreken, door je voor te doen als een andere identiteit.Bij script maak je een site, die net echt lijkt, waardoor je slachtoffer daar ze password + hotmail adres in kan voeren, en als het ware ze eigen gegevens naar jou doorstuurt..
Dus het is niet echt hacken.. maar wachtwoord krijgen
Ik gooi morgen jouw ruit in.Bert schreef:En hij had zeker een geldige reden om hem te hacken.. Diegene had mijn maat namelijk gehackt..
De volgende dag gooi jij mijn ruit in.
Denk je dat dit het probleem oplost?
Volgens mij ben je nu net zo fout bezig als mij.
Wees nou verstandig en doe het niet, je verziekt je toekomst als je gepakt wordt
Laatst gewijzigd door DaV op 10 feb 2005, 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Infopolitie Gast
Op je eerste bericht: Dat is misleiding. Hmmm,Bert schreef:En hij had zeker een geldige reden om hem te hacken.. Diegene had mijn maat namelijk gehackt..
Dat is hier mede aan de orde, lijkt me: je maakt een nep site zodat mensen daar hun gegevens invoeren.de toegang verwerft door een technische ingreep
Dat is zeker aan de orde, want je geeft je vervolgens uit als iemand die je niet bent. Foute boel dus.dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.
Het tweede wat je zegt:
[emotion mode] Dat is een vorm van eigenrichting. Dat vindt ik persoonlijk heel erg, want het is de bijl aan de rechtsstaat. Het lijkt in dit geval wellicht onschuldig, maar het idee er achter is het zeker niet. Het is de basis waarop lynchpartijen werden goedgepraat vroeger (had ie maar niet moeten stelen). Alleen de rechter kan en mag oordelen over schuld en onschuld. En alleen de opsporingsdiensten kunnen en mogen boefjes oppakken om ze aan de rechter voor te stellen. Wij, als burgers, moeten ons inhouden. Ook bij zoiets onschuldigs. [/emotion mode]En hij had zeker een geldige reden om hem te hacken.. Diegene had mijn maat namelijk gehackt..
-
- Infopolitie Gast
Msn hacken
als je msn gehackt wordt waar kan je dat dan melden
het is wel strafbaar maar ik weet niet waar ik het kan melden
wie kan mij dat vertellen?
het is wel strafbaar maar ik weet niet waar ik het kan melden
wie kan mij dat vertellen?